نخستین برات الکترونیکی صادر شد نخستین برات الکترونیکی صادر شد
بانک مرکزی در ادامه برنامه های خود جهت توسعه ابزارهای تامین مالی زنجیره ای و با هدف تسهیل تامین مالی بنگاه های اقتصادی نسبت به طراحی و عملیاتی سازی «برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین» از طریق بانک های صادرات و تجارت اقدام کرد.

اگر هنوز سود سهام عدالت دریافت نکرده اید، بخوانید اگر هنوز سود سهام عدالت دریافت نکرده اید، بخوانید
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.

قیمت طلا و سکه در بازار رشت پنجشنبه ۶ اردیبهشت قیمت طلا و سکه در بازار رشت پنجشنبه ۶ اردیبهشت
قیمت تمام سکه و نیم سکه امروز در بازار رشت افزایش یافت اما قیمت ربع سکه و طلا در مقایسه با دیروز تغییری نکرد. 

قیمت خودرو ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ تداوم روند نزولی بازار خودرو در پایان هفته قیمت خودرو ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ تداوم روند نزولی بازار خودرو در پایان هفته
نگاهی به بازار امروز، پنج‌شنبه، 6 اردیبهشت 1403 نشان می‌دهد قیمت خودرو در اکثر محصولات روند نزولی دارد. در این میان محصولاتی هم به چشم می‌خورند که بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته معامله می‌شوند.

مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟ مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
بر اساس الگوی «انستیتو تغذیه» ۱۳ الی ۱۴ قلم کالای استاندارد برای تغذیه وجود دارد که باید تامین شود (حتی به شکل حداقلی) تا یک فرد بتواند بالای خط فقر قرار گیرد. در این الگو، دقیقا مشخص شده که لازم است یک خانوار در ماه چند گرم گوشت، پنیر، نان، برنج، حبوبات و امثالهم مصرف کند. اما با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، تعداد زیادی از کالا‌هایی که لازم است انرژی و سلامت بدن را تامین کنند، خریداری نمی‌شوند.

رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی  رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی 
محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به دانش فنی ساخت موتورهای ۶ سیلندر خورجینی بنزینی از طریق مهندسی معکوس دست یافتند و طی مراسمی با حضور معاون علمی ریاست‌جمهوری از آن رونمایی شد.

توزیع تخم نوغان در ۹ شهر گیلان از شنبه توزیع تخم نوغان در ۹ شهر گیلان از شنبه
رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان از روز شنبه ۸ اردیبهشت بین نوغانداران ۹ شهرستان گیلان توزیع می‌شود.

۱۰ پروژه بزرگ شركت برق منطقه‌ای گیلان برای عبور موفق از تابستان جاری آماده بهره‌برداری است ۱۰ پروژه بزرگ شركت برق منطقه‌ای گیلان برای عبور موفق از تابستان جاری آماده بهره‌برداری است
10 پروژه از 11 پروژه حیاتی برق منطقه ای گیلان برای عبور موفق از اوج بار سال جاری، با موفقیت به اتمام رسید و آماده بهره‌برداری است.

تمام سکه به زیر ۴۰ میلیون میرسد؟ تمام سکه به زیر ۴۰ میلیون میرسد؟
قیمت سکه و طلا امروز در بازار رشت کاهش یافت. 

تامین بودجه بخش زیادی از طرح های عمرانی رشت از محل عوارض ارزش افزوده تامین بودجه بخش زیادی از طرح های عمرانی رشت از محل عوارض ارزش افزوده
 رحیم شوقی شهردار رشت به همراه جمعی از مدیران شهرداری چهارم اردیبهشت ماه با حسن صیاد زمردی سرپرست اداره کل امور مالیاتی گیلان دیدار و گفتگو کرد.

قیمت خودرو امروز، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ دومین روز کاهشی بازار خودرو قیمت خودرو امروز، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ دومین روز کاهشی بازار خودرو
قیمت خودرو امروز، چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403، دومین روز نزولی خود را تجربه می‌کند. اغلب محصولات در بازار کاهشی گزارش می‌شوند، اما تعداد معدودی از آن‌ها، صعودی یا بدون تغییر معامله می‌شوند.

یارانه کدام خانوارها امسال قطع می‌شود؟ یارانه کدام خانوارها امسال قطع می‌شود؟
دهک بندی جمعیت کشور مبنایی برای پرداخت یارانه به خانوارها است. در حال حاضر ۹ دهک نخست دارای یارانه بوده و به خانوار دهک دهم که از خانوارهای پردرآمد کشور محسوب می‌شوند یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیکی تعلق نمی‌گیرد.

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
طبق اعلام مدیرسامانه خودنویس وزارت راه و شهرسازی، خرداد امسال نسخه اولیه قرارداد خرید و فروش ملک در این سامانه رونمایی می‌شود.

سقف‌ جدید برداشت از حساب‌های بانکی ابلاغ شد سقف‌ جدید برداشت از حساب‌های بانکی ابلاغ شد
با ابلاغ رسمی بانک مرکزی به شعب بانکها، سقف برداشت از حساب های بانکی بصورت غیر حضوری روزانه ۲۰۰ میلیون‌ تومان و ماهانه ۱ میلیارد تومان شد.

۳۵ بسته جدید سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی معرفی می شود ۳۵ بسته جدید سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی معرفی می شود
 در ششمین نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو 2024 که از تاریخ هشتم لغایت دوازدهم اردیبهشت ماه 1403 به میزبانی مرکز بین المللی نمایشگاهی تهران برگزار می شود، منطقه آزاد انزلی با تکیه بر تجربیات دوره های گذشته و راهبردهای پیش روی، حضور فعالی را در دستور کار قرار داده است.

قیمت طلا و سکه در بازار رشت سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ قیمت طلا و سکه در بازار رشت سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
قیمت سکه و طلا امروز در بازار رشت کاهش یافت.

دارایی‌هایی که انتقال آنها مشمول مالیات بر عایدی سرمایه است، مشخص شد دارایی‌هایی که انتقال آنها مشمول مالیات بر عایدی سرمایه است، مشخص شد
نمایندگان مجلس در راستای رفع ایرادات شورای نگهبان درخصوص طرح مالیات بر عایدی سرمایه دارایی‌هایی را که انتقال آنها مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود را مشخص کردند.

جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد
مرحله جدید پیش فروش محصولات شرکت سایپا از دیروز دوشنبه (۳ اردیبهشت ماه) آغاز شد.

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنج‌شنبه تخلف است کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنج‌شنبه تخلف است
معاون وزیرکار در واکنش به نامه خانه صمت مبنی بر کاهش ۱۰درصدی حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵شنبه ها گفت:کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه تخلف است.درصورتی که چنین تخلفی صورت گرفت باید جلوی آن گرفته شود.

آغاز بیستمین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز آغاز بیستمین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز
بیستمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران از ساعت ۱۲ امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد
وزیر صنعت، معدن و تجارت وعده داد که تا پایان سال المان‌های اصلی اتوبوس‌های برقی داخلی‌سازی شود و گفت که یکی از شرایطی که در راستای ارتقای ایمنی خودروها برای خودروسازان تعیین شده، افزایش مدت زمان گارانتی است.

سالی کم آب تر و سخت تر از پارسال خواهیم داشت سالی کم آب تر و سخت تر از پارسال خواهیم داشت
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان امروز در برنامه زنده دریچه رادیو گیلان از ذخیره آب ۶۳۰ میلیون متر مکعبی سد سفید رود خبر داد.

تعرفه‌های خدمات دارویی ابلاغ شد تعرفه‌های خدمات دارویی ابلاغ شد
تعرفه‌های مدیریت خدمات دارویی سال ۱۴۰۳ برای اجرا به داروخانه‌ها ابلاغ شد.

هرکس تمکن مالی بیشتری دارد باید مالیات بیشتری پرداخت کند هرکس تمکن مالی بیشتری دارد باید مالیات بیشتری پرداخت کند
پنجشنبه هفته گذشته بود که سید محمد هادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی به‌منظور ارائه گزارش عملکرد در بخش مالیات ستانی عادلانه، تکریم مودیان مالیاتی و جلوگیری از فرارمالیاتی با آیت‌الله مکارم شیرازی و حضرت آیت‌ الله جعفر سبحانی از مراجع عظام و چند تن از مسئولین اداری و حوزوی قم دیدار و گفتگو کرد.

تمام سکه باز هم گران شد تمام سکه باز هم گران شد
قیمت تمام سکه امروز در بازار رشت افزایش، نیم سکه و ربع سکه کاهش یافته است اما قیمت طلا امروز در مقایسه با دیروز تغییری نکرد. 

قیمت خودرو ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳/ معاملات بازار صفر شد؟ قیمت خودرو ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳/ معاملات بازار صفر شد؟
قیمت خودرو، امروز، دوشنبه، 3 اردیبهشت 1403 کمترین میزان نوسان را در طول هفته دارد و گویی معاملات بازار به صفر رسیده است. نوسانات در هر دو بازار خودرهای داخلی و مونتاژی، بسیار پایین گزارش می‌شود.

مخابرات گیلان باید وجوه کسر شده از برخی مشترکین را برگرداند مخابرات گیلان باید وجوه کسر شده از برخی مشترکین را برگرداند
معاون پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز استان در خصوص رفع مشکل و ترمیم خطوط مخابراتی و اعاده وجوه کسر شده از برخی مشترکین به شرکت مخابرات استان گیلان تذکر قانونی داد.

بین فقر و سرعت پیری مغز انسان ارتباط وجود دارد؟ بین فقر و سرعت پیری مغز انسان ارتباط وجود دارد؟
محققان دانشگاه لوزان سوئیس به ارتباط بین درآمد و سرعت پیری مغز انسان دست یافته‌اند.

دریافت نیمی از مالیات‌ها از یک درصد افراد پردرآمد دریافت نیمی از مالیات‌ها از یک درصد افراد پردرآمد
رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: به دنبال اصلاح نظام مالیاتی طی سال‌های اخیر در حال حاضر حدود ۵۰ درصد مالیات‌ها توسط یک درصد افراد پردرآمد پرداخت می‌شود.

قیمت طلا و سکه در بازار رشت یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ قیمت طلا و سکه در بازار رشت یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
قیمت سکه و طلا امروز در بازار رشت کاهش یافت.