مدیرعامل هلال احمر گیلان :

نگرانی برای پاسخگویی به حوادث احتمالی باران و برف نداریم


۱۳۹۸/۰۸/۲۵ - ۱۴:۲۲ | کد خبر: ۴۱۶۶ چاپ
نگرانی برای پاسخگویی به حوادث احتمالی باران و برف نداریم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به هشدار هواشناسی نسبت به بارندگی و بارش برف تا پایان هفته جاری گفت: همه نیروها آماده باش بوده و نگرانی برای پاسخگویی به حوادث احتمالی ناشی از باران و برف وجود ندارد.

کلانشهر : مهدی ولی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه نیروهای امدادی هلال احمر گیلان در پایگاه ها و شعب این جمعیت با تجهیزات لازم و مورد نیاز در شهرستان های مختلف استان آماده باش هستند.

وی با اشاره به امدادرسانی هلال احمر گیلان در شب گذشته به دلیل بارش برف اظهار داشت: امدادگران این جمعیت به ۲۰ خودروی گرفتار در برف در محور دیلمان به سیاهکل امدادرسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با بیان اینکه امدادگران در زمان حاضر به صورت ویژه در شهرستان صومعه سرا آماده باش هستند، خاطر نشان کرد: هشدار نسبت به آبگرفتگی و سیلاب در شیخ محله، تنیان و میانده داده شده که نیروها آماده باش هستند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به هشدارها و رعایت آنها از سوی مردم و مسافران اضافه کرد: با توجه به بارندگی های شدید و بارش برف کوهنوردان و دوستداران طبیعت تا پایان هفته جاری از حضور در نقاط کوهستانی خودداری کنند.

ولی پور از دامداران در روستاهای بالادست ارتفاعات خواست اگر می توانند به نقاط پایین تر آمده در غیر اینصورت لوازم زمستانی ، لباس گرم و علوفه به اندازه کافی ذخیره داشته باشند.

وی بیان داشت: خودروها و مسافران در مسیر کوهستانی تجهیزات زمستانی لازم را به همراه داشته باشند، ضمن این که در زمینه چگونگی استفاده از زنجیر چرخ نیز آموزش های لازم را فرا گیرند.

به علت بارش سنگین برف و وقوع کولاک شدید تمامی مدارس مناطق دیلمان سیاهکل و عمارلو رودبار امروز (شنبه) تعطیل شدند.

محور پونل - خلخال در محدوده زندانه به سمت خلخال و محور اسالم از محل اسب بونی تا خلخال بارش برف بوده و تردد بایستی با زنجیرچرخ انجام شود.

فعالیت سامانه هوای سرد بارشی تا اواسط هفته کنونی به تناوب در استان ادامه دارد.