یک دامدار در شهرستان تالش که از امتناع شرکت تعاونی دامداران از خرید شیر تولیدی اش عصبانی بود، مخزن شیر را در جوی خیابان خالی کرد و فیلم و تصویر واکنش او خوراک شبکه‌های اجتماعی شد.

دامدار اهل تالش در اعتراض به نخریدن محصولاتش فرآورده ی دام هایش را در جوی آب ریخت

کلانشهر: فیلم دور ریخته شدن شیر توسط تولیدکننده، احساسات خیلی از کاربران شبکه های اجتماعی را متاثر ساخت و اغلب از این اقدام مسئولان مربوطه در خودداری از خرید محصول تولیدی این دامدار انتقاد کردند.


برخی ها مسئول یا دستگاه مربوطه را شایسته مذمت و موضوع را قابل پیگیری می دانستند و عده ای نیز معتقد بودند دامدار باید به جای عصبانیت و دور ریختن دسترنج خود، شیر را به قیمت پایین تر در بازار عرضه می کرد تا مقداری از ضرر و زیانش کاسته می شد.

خبرنگار ایرنا در پیگیری این موضوع و علت امتناع شرکت تعاونی دامداران از خرید شیر روز یکشنبه با رئیس اداره تعاون روستایی تالش، رضوانشهر و ماسال  گفت و گو کرد که در این رابطه محمد قلی نژاد افزود : میزان چربی شیر تولیدی این دامدار زیر ۱.۳ دهم و پایین تر از مقدار استاندارد بود و ما بر اساس دستورالعملها امکان خرید شیر دارای چربی پایین تر از ۲.۷ دهم را نداریم.

وی عنوان کرد: طبق آزمایش ها و بررسی های کارشناس دامپزشکی تعاونی دامداران، این دامدار قبل از اینکه محموله شیر خود را به شرکت بیاورد، چربی آن را گرفته بود و محصول او از نظر میزان چربی فاقد استاندارد لازم تشخیص داده شد.
او ادامه داد: دامداران به گرفتن چربی و تولید کره و ماست از شیر مجاز نیستند و باید شیر را به صورت طبیعی و خالص به تعاونی عرضه کنند و تولید کره و ماست در کارخانجات لبنیات و با استانداردها و نظارت های لازم صورت می گیرد.