رنج مردم رشت از تراکم و فشردگی شهر


۱۳۹۹/۱۲/۲۷ - ۱۹:۵۲ | کد خبر: ۱۲۳۵۸ چاپ

رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان گفت: فشردگی و تراکم از مشکلات مهم شهر و موجب رنج شهروندان رشت است.

رنج مردم رشت از تراکم و فشردگی شهر
کلانشهر:جلال الدین محمد شکریه در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه فشردگی بیش از اندازه و تراکم شهری از مشکلات مهم شهر رشت است، گفت: وجود صنوف که آلودگی صوتی دارند و یا آلاینده محیط زیست هستند، موجب نارضایتی شهروندان است.

وی افزود: اصنافی چون نمایشگاه های اتومبیل، مکانیکی، صافکاری و ... نیز ترافیک زیادی در خیابان ها ایجاد می کنند و باید با شهرک سازی برای چنین صنوفی این مشکلات را برطرف کنیم.

شکریه خاطرنشان کرد: مردم معمولا علاقمند هستند از مجموعه های بزرگ خریداری کنند و وجود شهرک هایی با ارایه خدمات به مردم می تواند برای شهروندان رفاه به همراه آورد و موانع ترافیکی را در رشت تا حدودی از میان بردارد.

وی ادامه داد: شهرهای مدرن با شهرک سازی بزرگ می شوند اما در رشت چنین کاری صورت نگرفته و رشت بدون اینکه بزرگ شود در درون خودش متراکم شده است.

شکریه، بر ساماندهی صنوف آلاینده و مزاحم تأکید کرد و گفت: مسیرها و روش های مختلفی در جهت ساماندهی صنوف و مارکتینگ جدید وجود دارد و اصناف آمادگی دارند در این زمینه ورود کنند.

رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان، گرانی و کمبود زمین برای ساخت شهرک های صنفی از مشکلات این شهر عنوان کرد و گفت: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا زمین سهل الوصول و ارزان با فضا و ظرفیت مناسب که منطبق با مصوبات هیأت عالی نظارت بر سازمان های صنفی باشد، فراهم شود.

شکریه به تغییر ذائقه مردم برای خرید اشاره کرد و تصریح کرد: مردم به سمت خرید در شهرک ها و فروشگاه های بزرگ گرایش پیدا کرده اند و اصناف برای خروج از بن بست های فعلی باید به این تغییر نگرش مردم به بازار توجه داشته و براساس آن برنامه ریزی کنند.

نظر شما:

security code