مردی که ۴۰ بار آزمایش کرونایش مثبت شد


۱۴۰۰/۰۴/۰۴ - ۱۲:۱۹ | کد خبر: ۱۴۴۰۶ چاپ

مرد انگلیسی ۷۲ ساله‌ می گوید ده ماه مبتلا به کرونا بود و ۴۰ بار تست کرونایش مثبت و هفت بار بستری شد.

مردی که ۴۰ بار آزمایش کرونایش مثبت شد

کلانشهر: دیو اسمیت Dave Smith مرد انگلیسی ۷۲ ساله‌ای از دوران پر درد و رنج خود که طولانی‌ترین دوره ابتلا به کووید ۱۹ در جهان به شمار می‌آید تعریف کرد: او ۱۰ ماه مبتلا به کرونا بود و ۴۰ بار تست کرونایش مثبت و هفت بار بستری شد.

این مربی رانندگی بازنشسته در شهر بریستول (جنوب غربی انگلیس) درباره این تست‌های پی سی آر به بی بی سی گفت «هر بار دعا می‌کردم تست بعدی منفی باشد‏، تست بعدی منفی باشد ، اما هرگز نشد».

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن‏، دیو اسمیت مارس ۲۰۲۰ در آغاز موج نخست شیوع در انگلیس مبتلا شد و تقریبا به مدت ۳۰۰ روز‏ همچنان ناقل ویروس فعال بود. سیستم ایمنی وی به علت سرطان خون ضعیف بود. وی در سال ۲۰۱۹ برای درمان سرطان شیمی درمانی شده بود.

وی درباره این دوره سخت گفت «سطح انرژی من به سرعت پایین آمد. من حتی نمی‌توانستم از جایم بلند شوم. یک بار به مدت پنج ساعت مداوم سرفه کردم. از پنج صبح تا ۱۰ صبح بدون وقفه. می‌تونید تصور کنید که این مدت سرفه چه فشاری به بدن شما وارد می‌کند»

این مرد ۱۱۷ کیلویی که در مدت ابتلا به کرونا ۶۰ کیلو وزن کم کرد در مصاحبه با روزنامه گاردین گفت «من آماده بودم تا دست‌ها را بالا ببرم و تسلیم مرگ شوم. زن من پنج بار برای برگزاری مراسم خاکسپاری آماده شده بود».

وی گفت «به مدت دو یا سه ماه، من نمی‌توانستم از تختم تکان بخورم. زنم مجبور بود کار‌های شخصی ام را انجام دهد، چون نمی‌توانستم بلند شوم».

سرانجام دیو اسمیت پس از آنکه از روی دلسوزی با داروی ترکیبی تجربی گروه داروسازی آمریکایی ریجنران Regeneron درمان شد‏، ۴۵ روز پس از آن تستش منفی شد. این شیوه درمان که در انگلیس مجاز نیست‏، همان شیوه درمانی بود که برای دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا استفاده شد.

اسمیت گفت «هر چند من در حال حاضر ۱۰۰ درصد به حال عادی برنگشته ام، اما مثل این است که زندگی دوباره به من داده اند. ریه‌های من از بین رفته و من زود به نفس نفس زدن می‌افتم».

دانشگاه بریستول مورد اسمیت رو مورد بررسی قرار داده است.

اشتراک گذاری:
برچسب‎ها : کرونا

نظر شما:

security code