هواشناسی گیلان نسبت به افزایش گرما در هفته جاری هشدار داد و پیش‌بینی کرد که دمای هوا برای امروز یکشنبه و دوشنبه به مرز ۴۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

گیلان این هفته دمای ۴۰ درجه ای را تجربه می کند

کلانشهر: گیلان طی سه هفته گذشته روزهای آفتابی، گرم و شرجی را پشت سر گذاشت به طوری که میزان بارندگی در برخی مناطق استان پایین تر از میانگین سالانه بود.

 

بر اساس تازه ترین پیش بینی هواشناسی، گیلان تا پایان هفته جاری میزبان تداوم هوای گرم، آسمانی بدون ابر و برای برخی ساعات ابری است. 

 

پیش بینی هواشناسی گیلان حاکی از آن است که برای روزهای امروز و فردا گرمای هوای استان به اوج خود می رسد و در مناطق مرکزی و جنوبی استان دما تا ۴۰ درجه بالا می رود. 

 

افزایش دما در مناطق غربی و شرقی استان نیز محسوس خواهد بود و مردم شهرهای غربی گیلان دمای تا ۳۴ درجه ای را تجربه خواهند کرد. 

 

بر اساس جدول پیش بینی هواشناسی گیلان از روز سه شنبه مردم استان شاهد روند کاهشی دما هستند که در برخی مناطق حدود پنج درجه خواهد بود، اما شرایط جوی تا پایان هفته گرم می‌باشد و خبری هم از بارندگی نیست. 

 

در این مدت به دلیل رطوبت و شرجی بودن هوای استان ممکن است عوارضی همچون گرما زدگی به خصوص در شهرهای مرکزی و مناطق جنوبی استان را شاهد باشیم. 

 

علاوه بر این احتمال گرمازگی مانع از مصرف ماسک و لوازم بهداشتی خواهد شد و به مردم توصیه می شود که در زمان گرما از منازل خود در حد امکان خارج نشوند. 

 

همچنین در شرایط افزایش دما و گرمای بیش از حد احتمال خسارت به شالیزارها در اثر تنش گرمایی و همچنین تنش گرمایی در واحدهای مرغداری ، دامداری و گلخانه ها وجود دارد که نیاز است کشاورزان و دامداران اقدامات لازم را تدارک ببینند. 

 

گیلان دارای ۲۳ ایستگاه هواشناسی است که ۱۷ شهرستان به لاوه مناطق کوهستانی این استان را پوشش می دهد. 

نظر شما:

security code