گروه طالبان شنبه شب مدعی شد: در دو ماه گذشته کنترل۱۹۴ شهرستان افغانستان را به دست گرفتیم.

طالبان: ۱۹۴ شهرستان افغانستان را در کنترل داریم

کلانشهر: به گزارش شبکه خبری "الجزیره" قطر، این گروه مدعی شد: در این مدت، نیروهای دولت افغانستان فقط پنج شهرستان را از کنترل ما خارج کردند.

 

تاکنون دولت افغانستان به این ادعا هیچ واکنشی نشان نداده است.

 

این درحالی است که فواد امان "سخنگوی وزارت دفاع افغانستان روز شنبه اعلام کرد که در عملیات بازپس گیری شهرستان "شیخ علی" استان پروان تلفات سنگین به طالبان وارد شده اما درباره تلفات نیروهای دولتی اظهار نظری نکرده است.

براساس گزارش های منتشر شده، افراد گروه طالبان با پیشروی در شهرستان "ناهور" استان غزنی، منطقه سرآسیاب را تصرف کردند اما در استان "دایکندی" حملات طالبان به شهرستان «سنگ تخت «و «بندر» عقب زده شده است.

مرکز استان غزنی طی ۲۴ ساعت گذشته نیز شاهد حملات طالبان بود اما در این مدت افراد این گروه نتوانستند پیشروی کنند و دولت نیروهای تازه نفس را برای دفاع از شهر غزنی به این استان اعزام کرده است.

شهر قندهار نیز طی هفته گذشته شاهد نبرد سنگین بین افراد طالبان و نیروهای دولتی بود و فشار طالبان بر حوزه هفتم شهر و تلاش برای رسیدن به زندان مرکزی قندهار باعث شده است که دولت ۲۴۰ تن از زندانیان مهم طالبان را به کابل انتقال دهد.

در استان جوزجان در شمال افغانستان نیز گروه طالبان دیروز حملاتی را برای تصرف شهر شبرغان انجام دادند که با مقاومت مواجه شده و به گفته وزارت دفاع افغانستان در این حمله ۸۱ تن از افراد طالبان از جمله ۶ فرمانده این گروه کشته شده اند.

سخنان طالبان همزمان با آن صورت می گیرد که سفر تازه هیأت بلند پایه افغانستان به دوحه برای مذاکرات صلح با طالبان به ریاست عبدالله عبدالله امید تازه ای برای برقراری صلح در افغانستان ایجاد کرده است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری:
تکذیب خبر بازداشت مرزبانان در مرز میلک در سیستان و بلوچستان
اختلاف بین مرزبانان ایران و طالبان بر سر یک تریلی و راننده بود

نظر شما:

security code