نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرحی مخالفت کردند که در صورت تصویب آن برخی از بازنشستگان مجددا در دولت به کارگیری می‌ شدند.

مخالفت قاطع مجلس با طرح به کارگیری مجدد بازنشستگان در دولت

کلانشهر: در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی،‌ گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح اصلاح تبصره(۱) قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان با ۷۳ رای موافق،‌۱۰۳ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از ۱۹۷ نماینده حاضر با کلیات این طرح اصلاحی مخالفت کردند.

 

بر اساس این طرح اصلاحی قرار بود بر مدت خدمت مدیران خانواده‌های ایثاگر یا جانبازان بالای ۵۰ درصد و همچنین آزادگان درهمان سمت مدیریتی افزوده شود که نمایندگان با این اصلاحیه مخالفت کردند.

 

بر اساس ماده واحده این طرح آمده است: در تبصره (۱) ماده واحده قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان مصوب ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی عبارت «جانبازان بالای پنجاه درصد، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی می باشند» به عبارت «جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر، رزمندگان و آزادگان دارای دو سال و بیشتر سابقه حضور داوطلبانه در جبهه یا اسارت، همسر و فرزندان شهدا و همسر و فرزندان جانبازان بالای پنجاه درصد از شمول این قانون مستثنی می باشند» اصلاح شد.

نظر شما:

security code