ایران خودرو قصد دارد در سال ۱۴۰۱ محصول جدیدی به نام سورن هیبریدی را به بازار عرضه کند که هدف اصلی عرضه آن استفاده در ناوگان تاکسیرانی است.

عرضه هفت محصول جدید توسط ایران خودرو در سال آینده+ اسامی

کلانشهر: مدیرعامل ایران خودرو در حاشیه مراسم رونمایی از اولین اتوبوس برقی این شرکت گفت: سال آینده ۷ محصول جدید توسط این شرکت به بازار عرضه می‌شوند که برخی فیس لیفت و برخی کاملا جدید هستند.

 

مهدی خطیبی با بیان اینکه اصلی‌ترین برنامه‌های بزرگترین خودروساز خاورمیانه در سال ۱۴۰۱ تمرکز روی افزایش کیفیت، تولید خودروهایی سود ده و بدون زیان و همچنین توسعه صادرات به بازارهای جهانی است گفت: روش فعلی فروش خودرو بر مبنای قرعه کشی صحیح نبوده و برای یک خودرو مانند پژو پارس چند صد برابر تعداد درنظر گرفته شده برای فروش در قرعه کشی شرکت می‌کنند که این تقاضا قطعا تقاضای صحیحی نیست و عده کمی از آن‌ها مصرف کننده هستند.

 

برنامه صادرات ۱۵ هزار دستگاهی ایران خودرو

مدیرعامل ایران خودرو همچنین ارتقاء کیفیت محصولات و توسعه صادرات را از دیگر برنامه‌های ایران خودرو در سال آینده عنوان کرد و گفت: اگر می‌خواهیم به تیراژ بالا دست یابیم قطعا در آینده محدودیت تقاضا خواهیم داشت و باید بازارهای صادراتی را توسعه دهیم بنابراین براساس هدف‌گذاری صورت گرفته در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۵ هزار دستگاه خودرو صادر خواهیم کرد که رشد بالغ بر ۳۰۰ درصدی را در صادرات خواهیم داشت.

 

خطیبی ضمن اشاره به بازدید رییس جمهور از ایران خودرو اظهار داشت: طبق دستور رییس جمهور باید خودروهای قدیمی را به تدریج از خط تولید خارج کرد و آن‌ها را با محصولاتی جدید جایگزین کرد و لذا ایران خودرو قصد دارد در سال آینده پژو ۴۰۵ و سمند را از خط تولید خود خارج کند. اما محصولاتی مانند سورن، دنا و دنا پلاس که پلتفرم مشترکی با سمند دارند در خط تولید ایران خودرو باقی خواهند ماند.

 

وی ادامه داد: ایران خودرو قصد دارد در سال ۱۴۰۱ محصول جدیدی به نام سورن هیبریدی را به بازار عرضه کند که هدف اصلی عرضه آن استفاده در ناوگان تاکسیرانی است.

 

خطیبی با بیان اینکه که در سال ۱۴۰۱ ایران خودرو برای عرضه هفت محصول جدید برنامه ریزی کرده ادامه داد: برخی از این محصولات فیس لیفت نسخه‌های فعلی بوده و برخی دیگر محصولاتی جدید هستند.

 

از جمله محصولات جدید ایران خودرو در سال آینده وانت آریسان فیس لیفت یا آریسان ۲ بوده که با کیفیت به مراتب بالاتر نسبت به نسخه پیشین و با پیشرانه و گیربکس جدید به بازار عرضه خواهد شد.

 

دیگر محصول جدید ایران خودرو رانا اتوماتیک، پژو ۲۰۷ اتوماتیک با تریم دو رنگ، دنا سال و عرضه خودرو تارا برقی است.

 

خطیبی در خصوص کراس اوور ایران خودرو موسوم به پروژه K۱۲۵ گفت: مراحل توسعه این خودرو تقریبا به پایان رسیده و از ابتدای سال ۱۴۰۲ تولید خواهد شد.