بازگشت به صدر آسیا

پایان خوش تیم ملی در راه جام جهانی قطر/جدول


۱۴۰۱/۰۱/۰۹ - ۱۸:۰۸ | کد خبر: ۲۰۰۶۷ چاپ

تیم ملی ایران با پیروزی ۲ بر صفر مقابل لبنان به صدرجدول رده بندی گروه A انتخابی جام جهانی راه یافت

پایان خوش تیم ملی در راه جام جهانی قطر/جدول
کلانشهر: در آخرین دیدار از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۶ در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد میزبان لبنان بود که این دیدار با دو گل به نفع ایران خاتمه یافت.

سردار آزمون در دقیقه ۳۶ و علیرضا جهانبخش در دقیقه ۷۲ برای تیم ملی ایران گلزنی کرد.

تیم ملی ایران با این پیروزی ۲۵ امتیازی شد و موقتا به صدرجدول گروه A راه یافت. لبنان هم با ۶ امتیاز در رتبه پنجم گروه باقی ماند. تا ساعتی دیگر کره جنوبی ۲۳ امتیازی با امارات دیدار می کند که نتیجه این بازی صدرنشین گروه را مشخص می‌کند.

نیمه اول

در دقیقه ۱۹، علیرضا جهانبخش با شوت از راه دور، دروازه لبنان را تهدید کرد که دروازه بان این تیم توپ را به صورت دراز کش دفع کرد.

گل اول: روی پاس در عمق زیبای محمدحسین کنعانی زادگان به داخل محوطه جریمه، سردار آزمون پشت سر مدافعان صاحب توپ شد و دروازه لبنان را باز کرد.

در دقیقه ۴۵، زین، بازیکن لبنان در موقعیت مناسبی قرار گرفت که شوت او با اختلاف اندک از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

نیمه دوم

در دقیقه ۴۷، با اشتباه احمد نوراللهی، بازیکن لبنان در مقابل محوطه جریمه صاحب موقعیت گلزنی شد که شوت او با اختلاف اندک به بیرون رفت.

در دقیقه ۵۵، سردار آزمون با پاس خود، علیرضا جهانبخش را در موقعیت گلزنی قرارداد که شوت این بازیکن توسط دروازه‌بان لبنان دفع شد.

گل دوم:  حسین کنعانی‌زادگان باز هم در متن گل قرار گرفت و با پاس در عمق خود، جهانبخش را صاحب توپ کرد و او هم با یک ضربه فنی در دقیقه ۷۲ موفق به گلزنی شد.

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، حسین کنعانی‌زادگان، مجید حسینی، صادق محرمی (دانیال اسماعیلی‌فر ۸۷)،، امید نورافکن، سعید عزت‌اللهی (کارت زرد) (میلاد سرلک ۴۶)، احمد نوراللهی، علی قلی زاده (مهدی ترابی ۷۴)، اللهیار صیادمنش (مهدی مهدی‌پور ۴۶)، علیرضا جهانبخش (امیرحسین حسین زاده ۸۵) و سردار آزمون.

ترکیب تیم ملی لبنان: مصطفی مطر، ماهر صبرا، نور منصور ( حسین چیتوح ۱۲)، حسین زین، جوان اومری، محمدعلی الدهینی، هلال الحلوه (کریم درویش ۷۱)، محمد حیدر (کارت زرد)، محمد قدوح (کارت زرد) (مهدی ویثم ۷۱)، جهاد ایوب و حسین الدر.

نظر شما:

security code