مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: بر اساس آمار ستاد هماهنگی خدمات سفر گیلان، از ۲۵ اسفند تا امروز ۱۱ فرورودین ماه، ۶ میلیون و ۳۴۴هزار و ۵۶۱ مسافر به صورت زمینی و هوایی وارد استان شدند.

ورود بیش از ۶ میلیون مسافر به گیلان/اقامت ۳۵۱ گردشگر خارجی در مراکز اقامتی استان

کلانشهر: ولی جهانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین گزارش حضور گردشگران در گیلان اظهار کرد: بر اساس آمار ستاد هماهنگی خدمات سفر گیلان، از ۲۵ اسفند تا امروز ۱۱ فرورودین ماه، ۶ میلیون و ۳۴۴هزار و ۵۶۱ مسافر به صورت زمینی و هوایی وارد استان شدند که دو میلیون و ۶۹۷ هزار و۱۵۲ نفر از این مسافران در این مدت، در مراکز اقامتی - گردشگری ثابت و موقت استان، اقامت کردند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان افزود: ورود مسافران نوروزی به گیلان در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد و میزان اقامت مسافران نوروزی هم ۱۷۶ درصد افزایش داشته است.

 

وی با اشاره به ورود یک میلیون و ۲۶۵ هزار و ۵۲۰ خودرو هم در این مدت تصریح کرد: این تعداد خودرو ۴۱ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

 

وی از اقامت۳۵۱ گردشگر خارجی در مراکز اقامتی گیلان در این مدت خبر داد و گفت: آمار بازدیدکنندگان از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری گیلان امسال با افزایش ۶۸ درصدی به ۴۳۱ هزار و ۷۵۰ نفر در این مدت رسیده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به ۴۹۶ بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی، افزود: صاحبان ۲۰ واحد گردشگری تشویق و به مدیران ۳۱ واحد تذکر و به مسئولان ۱۹ واحد هم اخطار کتبی داده شد.

 

وی گفت: همچنین میزان اشغال تخت‌های مراکز اقامتی ثابت در نوروز امسال ۱۹۱ درصد افزایش یافته است.