بالاتر از مازندران، تهران و اصفهان

گیلان؛ پیرترین استان کشور


۱۴۰۱/۰۲/۱۸ - ۱۴:۵۴ | کد خبر: ۲۱۲۹۶ چاپ

سرپرست دبیرخانه شورای ملی سالمندان، اسامی پیرترین استان‌های کشور را اعلام کرد و گفت: از نظر تعدادی، استان تهران با ۱ میلیون و ۷۰۵ هزار نفر و از نظر درصد جمعیت سالمندی استان گیلان با ۱۵.۱۹ درصد، سالمندترین استان‌های کشور هستند.

گیلان؛ پیرترین استان کشور

کلانشهر: حسام‌الدین علامه افزود: از نظر درصد جمعیت سالمندی بعد از استان گیلان، استان‌های مازندران با ۱۳.۲۶ درصد، تهران با ۱۲.۰۶ درصد و اصفهان با ۱۱.۹۱ درصد، سالمندترین استان‌های کشور به شمار می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از نظر تعداد سالمندان نیز بعد از استان تهران، استان‌های خراسان رضوی با ۶۵۸ هزار نفر، اصفهان با ۶۴۲ هزار نفر و فارس با ۵۴۹ هزار نفر بیشترین جمعیت سالمند را دارند.

 

سرپرست دبیرخانه شورای ملی سالمندان، گفت: از نظر درصد جمعیت سالمندی، استان سیستان و بلوچستان با ۴.۹۲ درصد، هرمزگان با ۶.۵۶ درصد، بوشهر با ۷.۷۱ درصد و کهگیلویه و بویراحمد با ۷.۸۶ درصد، کم‌ سالمندترین استان‌های کشور به شمار می‌روند.

 

به گفته وی، در حال حاضر ۸۴ میلیون و ۹۷۳ هزار نفر جمعیت کل کشور است که از این تعداد، هشت میلیون و ۸۶۳ هزار نفر برابر با ۱۰.۴۳ درصد کل جمعیت را سالمندان تشکیل می‌دهند.

 

علامه خاطرنشان کرد: از هشت میلیون و ۸۶۳ هزار نفر جمعیت سالمند کشور، چهار میلیون و ۲۶۸ هزار نفر آنان مردان و چهار میلیون و ۵۹۵ هزار نفر آنان، زنان هستند. 

منبع: صدا و سیما
اشتراک گذاری:
میانگین سن فوتی های کشور ۶۶.۲ سال
عمرِ گیلانی ها طولانی تر است

نظر شما:

security code