گیلان تا آخر هفته گرم تر می شود


۱۴۰۱/۰۴/۲۰ - ۱۱:۲۶ | کد خبر: ۲۳۴۵۲ چاپ

 پیش‌بینی هواشناسی گیلان نشان میدهد دمای هوا استان برای روزهای آخر هفته جاری روند افزایشی را طی خواهد کرد و در برخی مناطق به مرز ۳۸ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

گیلان تا آخر هفته گرم تر می شود

کلانشهر: امروز دوشنبه خنک ترین روز در هفته جاری خواهدبود و دمای هوا در ایستگاه دیلمان و جیرنده به عنوان خنک ترین ایستگاه هواشناسی به ۲۷ درجه سانتیگراد می‌رسد.

 

دمای هوای رشت نیز در ایستگاه فرودگاه تا ۳۳ درجه گرم خواهد شد، اما گرم ترین دما برای امروز در منجیل با حداکثر ۳۶ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

 

علاوه بر این طبق پیش بینی جوی هواشناسی، آسمان استان گیلان تا پایان هفته صاف و آفتابی همراه با روند نسبی افزایش دما است. 

 

برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دمای هوای استان به اوج گرمای خود طی هفته جاری رسیده و در منجیل تا ۳۸ درجه و در شهر رشت تا ۳۵ درجه سانتیگراد گرم می شود.

 

بطور کل شهرهای مرکزی و شرقی استان گرم‌تر خواهند بود اما با توجه به افزایش رطوبت در مناطق غربی استان نیز دمای شرجی احساس می شود.

 

البته طبق پیش بینی هواشناسی در ساعات بامدادی روز نیز نباید انتظار هوای خنک را داشت زیرا دمای هوا در خنک ترین ساعات نیز برای برخی مناطق تا ۲۴ درجه احساس می شود.

 

بیشترین میزان تغییر دمایی را نیز جیرنده خواهد داشت که در برخی روزهای هفته جاری تا ۱۶ درجه تغییرات دمایی را در یک روز تجربه می کند.

 

پیش بینی میشود با افزایش دما و تعطیلات پایانی هفته شاهد افزایش مصرف برق در استان و همچنین قطعی برق باشیم که نیازمند است مشترکین در مصرف خود به خصوص سیستم های سرمایشی مدیریت داشته باشند.

نظر شما:

security code