هوای گیلان در روزهای آینده چگونه است؟


۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۲۰:۴۵ | کد خبر: ۲۵۸۸۹ چاپ

هواشناسی گیلان از افزایش دمای هوای استان از ابتدای هفته جاری خبر داد

هوای گیلان در روزهای آینده چگونه است؟
کلانشهر : طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی گیلان، این استان با آسمانی صاف و افزایش سه الی پنج درجه‌ای هفته را آغاز می‌کند.

هواشناسی گیلان از افزایش سه تا ۵ درجه ای هوای استان از ابتدای هفته جاری خبر داد و اعلام کرد : از روز شنبه ۲۶ شهریور ماه همزمان با اربعین حسینی جوی پایدار در استان مستقر شده و آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با روند افزایش دما را شاهد خواهیم بود که به تدریج تا اواخر هفته توام با وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها می شود.

بر این اساس دمای هوای استان از امروز روند صعودی دارد و در مرکز استان هم دمای هوای شهر رشت فردا نسبت به امروز سه درجه افزایش می‌یابد.  

طبق این گزارش، هم‌اکنون آسمان استان ابری تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد، بتدریج کاهش ناپایداری ها و ابر همراه است.

امروز شهرستان‌های منجیل، لوشان و بندرکیاشهر با حداکثر ۳۰ درجه گرمترین و شهرک ماسوله با حداقل ۱۳ درجه خنک‌ترین مناطق گیلان هستند ضمن اینکه روز شنبه (فردا) منجیل با حداکثر ۳۲ درجه گرمترین، شهرک ماسوله با حداقل ۱۳ درجه خنک‌ترین مناطق گیلان خواهند بود و روز یکشنبه نیز شهرستان منجیل با حداکثر ۳۳ درجه گرمترین و شهرک ماسوله نیز با ۱۴ درجه خنک‌ترین مناطق گیلان پیش‌بینی شده است.

حداکثر دمای امروز رشت ۲۸ درجه سانتیگراد و حداقل به ۱۸ درجه خواهد رسید، ضمن اینکه دمای هوای رشت برای روز شنبه حداکثر ۳۰ و حداقل ۱۹ درجه و برای روز یکشنبه نیز حداکثر ۳۰ و حداقل ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.

گیلان با میانگین یک هزار و ۲۰۰ میلی متر بارندگی سالیانه، پرباران‌ترین استان‌های کشور است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری:

نظر شما:

security code