مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان بیان کرد: این استان با دارا بودن ۴ کتابخانه مادر و کودک بعد از فارس بیشترین تعداد کتابخانه در این حوزه را در کشور داراست.

گیلان دومین استان مجهز به کتابخانه مادر و کودک در کشور
کلانشهر: یاسر تقوا با بیان اینکه همه کتابخانه‌های عمومی گیلان مجهز به بخش کودک است، افزود: کتابخانه‌های مادر و کودک گیلان در شهرهای رشت، بندرانزلی، صومعه سرا و شفت قرار دارند.

وی اظهار داشت: بیش از هشت هزار کودک گیلانی در کتابخانه‌های عمومی استان عضو هستند و اجرای برنامه‌هایی چون قصه و داستان خوانی، خوانش متون کهن (شاهنامه، منطق الطیر و کلیله و دمنه و ...)، برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی مانند اوریگامی، نقاشی، خطاطی، داستان نویسی، قرائت قرآن مجید و آموزش فعالیت‌های محیط زیستی از جمله برنامه های هفتگی کتابخانه های عمومی است.
تقوا با اشاره به قرار داشتن در هفته کودک و اجرای طرح ارسال کوله کتاب به بخش های عشایرنشین استان گفت: ۱۵ کوله کتاب با ۹۰ عنوان ویژه کودکان در بخش های یادشده به امانت سپرده شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به اهمیت توجه به پرورش فکری قشر کودک و نوجوان برای پرداختن به امر مهم مطالعه و کتابخوانی، کتابخانه‌های عمومی را یکی از مجموعه های مهم برای ایجاد زیرساخت های تخصصی در امر مطالعه دانست و بر رسالت کتابخانه های عمومی در موضوع ترویج فرهنگ مطالعه و ایجاد علاقمندی کودکان به امر مهم خواندن تاکید کرد.

تقوا گفت: عضویت رایگان و نیم بهای کودکان زیر ۷ و ۱۲ سال در همه کتابخانه‌های عمومی گیلان دایمی است و تنها به این هفته اختصاص ندارد اما در پاسداشت هفته کودک کتابداران کتابخانه‌های عمومی گیلان آماده میزبانی از والدین بویژه مادران هستند.
گیلان دارای ۸۵ کتابخانه عمومی است.

نظر شما:

security code