حسین انواری عضو حزب موتلفه گفت «باز کردن بغل با انداختن روسری تفاوت زیادی دارد».او افزود: شما تضمین می‌دهید، بعضی از خانم‌هایی که به حجاب اعتقاد ندارند این کار را نکنند؟ حجاب حکم اسلام است و اگر مسلمان هستیم، باید بدون هیچ قید و شرطی حجاب و دیگر احکام اسلام را در رفتارهای‌مان لحاظ کنیم

اگر دختری بغلش را باز کرد و به مرد نامحرم اجازه نزدیک شدن داد، چکار کنیم؟/ اگر آقایان با لباس زیر بیرون بیایند، درست است؟
کلانشهر :حسین انواری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره وضعیت کنونی کشور به رویداد۲۴ می‌گوید: قوه‌قضائیه رسالت تاًمین امنیت کشور و برقراری قانون دارد. به‌همین دلیل مسئولان دستگاه قضا باید همه تلاش‌شان را برای کار درست به‌کار بگیرند تا از ناامینی جلوگیری کنند. حالا اگر در اعتراض‌ها عده‌ای فریب خورده‌اند و کاری نکرده‌اند که به منافع ملی آسیب و به نظام خدشه وارد شود، قوه‌قضائیه با این‌ها مماشات می‌کنند و یک تعهدنامه‌ای می‌گیرند و بعد تحویل پدر و مادرهای‌شان می‌دهند. اما تعدادی هم قتل انجام داده و بیت‌المال را تخریب کردند و به خودشان اجازه داده‌اند تا علیه نظام اسلامی قیام کنند، تکلیف‌شان مشخص است. مگر می‌شود، با کسانی‌که که به قصد رویارویی با نظام حرکت‌هایی را انجام داده اند، به حال خودشان گذاشت؟ همین امروز در خبر‌ها خواندم، دولت آلمان در ذهن‌اش تصور کرده بود، عده‌ای قصد کودتا دارند و با آن‌ها برخورد و بازداشت‌شان کرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه‌اسلامی گفته مگر می‌شود، از خطای آن‌هایی که مزدور خارجی‌ها شده‌اند و امیال و آرزو‌های آمریکا و اسرائیل را پیگیری می‌کنند و در راستای ماموریتی که برای دشمنان ایران دارند، اغتشاش کرده و چاقو کشیده‌اند، به‌سادگی گذشت؟ یعنی مردم راضی نمی‌شوند این دسته از خرابکاران را به حال خودشان گذاشت و کاری به کارشان نداشت.

او با اشاره به بحث حجاب اجباری گفته اینکه عده‌ای درباره حجاب پیشنهاد‌هایی می‌دهند و راه‌حل‌هایی ارائه می‌کنند، نمی‌تواند منطقی باشد. من داخل خانه‌ام هر کاری که می‌خواهم، می‌توانم انجام بدهم. اما وقتی به بیرون می‌روم، باید بدانم اصول را نمی‌توانم نبینم. مثلاً ماشین شخصی من است، اما می‌توانم با ماشین شخصی یک‌طرفه بروم و با سرعت بالایی در معابر تردد کنم؟ معلوم است که نمی‌توانم.

این فعال سیاسی درباره اینکه بعد از اعتراضات «تعداد خانم‌هایی که روسری بر می‌دارند، بیشتر شده‌اند» گفت: اینکه بیشتر شده است، واقعیت دارد و تلخ است. اما این دلیل نمی‌شود منِ نوعی هرطور که می‌خواهم در معبار عمومی رفتار کنم. این حکومت، حکومتی اسلامی است و به همین دلیل به‌هیچ وجه نباید نسبت به حجاب بی‌تفاوت باشیم. بر فرض اگر فردا دختر خانمی بغلش را باز کرد و به هر مرد نامحرمی اجازه نزدیک‌شدن داد، چکار می‌توانیم انجام بدهیم؟

این چهره اصولگرا در پاسخ به اینکه «باز کردن بغل با انداختن روسری تفاوت زیادی دارد» اظهار کرد: شما تضمین می‌دهید، بعضی از خانم‌هایی که به حجاب اعتقاد ندارند این کار را نکنند؟ حجاب حکم اسلام است و اگر مسلمان هستیم، باید بدون هیچ قید و شرطی حجاب و دیگر احکام اسلام را در رفتارهای‌مان لحاظ کنیم. آن‌هایی هم که کارشان به «بالا» می‌رسد هم در نتیجه قبح‌زدایی از حجاب هستند. اصلا خانم‌ها هیچ، فردا اگر آقایان بخواهند با لباس زیر بیرون بیایند، درست است؟ ما باید مراقب باشیم، زنان‌مان از چارچوب اخلاقی در پوشش خارج نشوند که این یکی از مهمترین کار‌های ما است.

نظر شما:

security code