هوای گیلان سردتر می شود

بارش باران و برف تا ۲ روز آینده مهمان آسمان گیلان


۱۴۰۱/۱۰/۰۴ - ۱۹:۳۳ | کد خبر: ۲۹۵۶۲ چاپ

 کارشناس هواشناسی گیلان گفت:لغزندگی سطح جاده‌ها، کاهش دید افقی، احتمال بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها، مسیل‌ها و جاری شدن سیلاب موقتی در این مدت دور از انتظار نیست

بارش باران و برف تا ۲ روز آینده مهمان آسمان گیلان
کلانشهر:سامانه بارشی و سرد طی ۲ روز آینده در استان تقویت می شود و شاهد بارش باران در جلگه و برف در ارتفاعات خواهیم بود.

سمانه نگاه روز یکشنبه با اشاره به آغاز بارش‌های پراکنده باران از چند روز گذشته در گیلان اظهار کرد: با صدور هشدار سطح زرد شاهد تقویت سامانه بارشی و سرد از فردا دوشنبه تا سه‌شنبه در استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در این مدت بارندگی و وزش باد در بعضی نقاط به صورت موقتی شدت یافته و همراه با مه آلودگی، احتمال رعد و برق پیش بینی می شود، اضافه کرد: در ارتفاعات استان نیز بارش برف و کولاک خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی گیلان بیان داشت: لغزندگی سطح جاده‌ها، کاهش دید افقی، احتمال بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها، مسیل‌ها و جاری شدن سیلاب موقتی در این مدت دور از انتظار نیست.

وی با اشاره با بارش برف در ارتفاعات طی روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری تصریح کرد: رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی و گردنه‌های برفگیر را دارند نسبت به تجهیز خودرو به زنجیر چرخ اقدام کنند.

نگاه با بیان اینکه طی ۲ روز آینده به طور متوسط ۲ تا پنج درجه سانتیگراد دما کاهش می یابد، ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته اسب وونی تالش با منفی ۲ درجه سردترین و رودسر و بندرانزلی با ۱۱ درجه گرمترین مناطق استان گیلان بودند.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطر نشان کرد: به تدریج از چهارشنبه با تضعیف سامانه، ضمن کاهش ناپایداری و ابرناکی، بارندگی ها به صورت پراکنده تا پایان هفته ادامه می یابد.

هوای امروز یکشنبه گیلان نیمه ابری، ابری تا مه آلود همراه با بارندگی پراکنده و در ارتفاعات بارش برف یا مخلوط برف و باران و وزش باد است و برای روز دوشنبه نیمه ابری، ابری تا مه آلود در بعضی نقاط توام با بارندگی به ویژه عصر و شب همراه با وزش باد و در ارتفاعات بارش برف یا مخلوط برف و باران و سه شنبه ابری یا مه آلود، بعضی ساعات بارندگی موقتی و شدید، وزش باد و ارتفاعات برف یا مخلوط برف و باران پیش بینی شده است.

طرح زمستانی یگان های امدادی گیلان شامل یک‌هزار و ۶۹۷ نفر از نیروهای امدادی اعم از پلیس، هلال‌احمر، اورژانس، آتش‌نشانی، راهدای و حمل و نقل جاده‌ای و امدادخودرو از ۲۳ آذرماه در این استان آغاز شده و تا ۲۰ اسفند برای خدمات رسانی به هم‌استانی‌ها و مسافران در طول محورهای جاده ای استان فعال است.