هوای گیلان تا آخر هفته چگونه است؟

موج جدید بارش در راه گیلان/هوا دوباره سرد می شود


۱۴۰۱/۱۱/۲۴ - ۱۶:۱۲ | کد خبر: ۳۱۶۲۴ چاپ

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به پایداری موقتی هوای استان برای امروز دوشنبه گفت: موج جدید بارشی در استان کمتر از ۲۴ ساعت به طول می انجامد و در نقاط مختلف استان کاهش دما را در این مدت نسبت به امروز بین ۲ تا ۵ درجه خواهیم داشت.

موج جدید بارش در راه گیلان/هوا دوباره سرد می شود
کلانشهر: سمانه نگاه با بیان اینکه از اواخر وقت امروز به تدریج موج جدید بارشی وارد گیلان می‌شود، اضافه کرد: البته حجم بارش‌ها قابل ملاحظه نیست.

 وی ادامه داد:موج جدید بارش در راه گیلان است و این موج برای امشب و فردا شرایط را برای افزایش ابر، مه آلودگی هوا، بارندگی، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف فراهم می کند.

نگاه با بیان اینکه مدت فعالیت سیستم بارشی جدید در گیلان کوتاه بوده و تقریبا از ظهر فردا "سه‌شنبه" به بعد نسبتا وارد شرایط کم و بیش پایدار و ناپایدار می‌شود گفت: تقریبا از اواخر فردا سه‌شنبه تا پنجشنبه برای ارتفاعات ورزش باد جنوبی پیش‌بینی شده‌است.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطر نشان کرد: همچنین از پنجشنبه هفته جاری موج دیگر بارشی مشابه موج یاد شده در بازه زمانی ۲۴ تا ۳۶ ساعته وارد استان می شود که در این مدت وزش باد، کاهش دما و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده‌است.

وی عنوان کرد: هوای گیلان برای امروز دوشنبه موقتی پایدار، آسمان صاف تا نیمه ابری، افزایش نسبی دما در طول روز پیش‌بینی شده‌است.

وی با بیان اینکه اسب‌وونی تالش امروز با هفت درجه زیر صفر سردترین منطقه و کیاشهر طی ۲۴ ساعت گذشته با ۱۰ درجه بیشترین دمای گیلان را به خود اختصاص داده‌اند، اضافه کرد: دمای فعلی رشت هفت درجه سانتیگراد و رطوبت نسبی ۸۵ درصد است.

کارشناس هواشناسی استان بیان کرد: دریا امشب افزایش ارتفاع موج خواهد داشت و فعالیت‌های دریانوردی برای امشب و صبح فردا نامناسب است و تقریبا از ظهر فردا به بعد با احتیاط مناسب خواهد بود.

طرح زمستانی یگان های امدادی گیلان شامل یک‌هزار و ۶۹۷ نفر از نیروهای امدادی اعم از پلیس، هلال‌احمر، اورژانس، آتش‌نشانی، راهدای و حمل و نقل جاده‌ای و امدادخودرو از ۲۳ آذرماه در این استان آغاز شده و تا ۲۰ اسفند برای خدمات رسانی به هم استانی ها و مسافران در طول محورهای جاده‌ای استان فعال است.