کمردردهای مزمن برای چیست؟


۱۴۰۲/۰۲/۰۷ - ۱۰:۲۱ | کد خبر: ۳۳۴۶۲ چاپ

کمردرد به دلایل مختلفی رخ می‌دهد و ممکن است شما متوجه دلیل اصلی آن نباشید.

کمردردهای مزمن برای چیست؟

کلانشهر: کسانی که کمردرد دارند می‌دانند که احساس راحتی در شب چقدر غیرممکن است، خیلی کمتر به خواب می‌روند. کمردرد و بی‌خوابی اغلب همراه هستند، یکدیگر را تغذیه می‌کنند و تبدیل به یک چرخه معیوب می‌شوند.

کمردرد به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. گاهی اوقات تشک قدیمی شما مقصر است. مهم نیست که تشک شما در هنگام خرید چقدر خوب بوده است، عمر آن حدود هشت سال است. هنگامی که آن زمان را سپری کنید، تشک شما آنچه را که نیاز دارید به شما نمی‌دهد. ممکن است در جا‌هایی شروع به افتادن کند و توانایی آن برای حمایت از شما در هنگام خواب به خطر بیفتد.

هر تشکی برای تسکین کمردرد مفید نیست. سه چیز اصلی وجود دارد که باید مراقب آن‌ها باشید؛

۱. سطح سفتی مناسب

به راحتی می‌توان تصور کرد هنگام درد اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد این است که باید روی یک تشک بسیار نرم بخوابید، اما واقعیت این است که تشکی که خیلی نرم است می‌تواند کمردرد شما را بدتر کند، زیرا از تراز مناسب ستون فقرات پشتیبانی نمی‌کند.

ستون فقرات شما باید در وضعیت خنثی باشد تا کمردرد به حداقل برسد. خوابیدن روی تشک خیلی نرم به شما این امکان را می‌دهد که بیش از حد در آن فرو بروید و باعث می‌شود ستون فقرات شما هم راستا نباشد. از طرف دیگر تشک‌های سفت و محکمی وجود دارند که می‌توانند باعث تشدید کمردرد شما با سایر نقاط فشار در اطراف باسن، زانو‌ها و شانه‌ها شوند.

فاکتور مهم دیگری که باید در هنگام خرید تشک به آن توجه کنید وزن شماست. وزن شما می‌تواند بر احساس تشک زمانی که روی آن دراز می‌کشید، تاثیر بگذارد. تیپ‌های اندام کوچک فشار کمتری به تشک وارد می‌کنند، به این معنی که تشک سفت‌تر می‌شود. این به این معنی است که افراد لاغرتر باید در انتهای پایینی سفتی بمانند تا اطمینان حاصل کنند که تعادل مناسبی در کاهش فشار و حمایت دارند. بدن‌های سنگین‌تر متوجه می‌شوند که تشک‌ها نرم‌تر هستند. رفتن به دنبال تشک سفت‌تر ایده خوبی است تا اطمینان حاصل شود که خیلی در آن فرو نمی‌روید.

متخصصان می‌گویند که بهترین میزان سفتی برای کمردرد، تشک متوسط تا سفت است.

۲. ساخت و ساز درست

اینکه تشک شما از چه چیزی ساخته شده است برای تسکین کمردرد مهم است. به طور کلی، تشک‌های هیبریدی که لایه‌های فوم و کلاف را با هم ترکیب می‌کنند، اگر با کمردرد می‌خوابید، بهترین انتخاب هستند.

تشک‌های فومی بد نیستند، اما با این حال آن‌ها نیز می‌توانند مستعد افتادگی یا فرورفتگی باشند که به مرور زمان علائم را تشدید می‌کند. تشک‌های هیبریدی دوام بیشتری دارند، اما هزینه بیشتری می‌طلبند، با این حال، لایه سیم پیچ تضمین می‌کند که هنگام خواب از پشتیبان مناسبی برخوردار شوید.

۳. ویژگی‌های خاص تشک مناسب برای کمردرد

در حالی که لزومی ندارد تشک برای کمردرد ویژگی‌های خاصی داشته باشد، برخی افراد داشتن آن را خوب می‌دانند، به خصوص اگر با کمردرد شدید زندگی می‌کنید که نیاز به مداخله بیشتری دارد.

یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های مورد علاقه افراد مبتلا به کمردرد، طراحی ارگونومیک عمدی است. برخی از نمونه‌های آن، ساپورت کمری یا حمایت ناحیه‌ای است. تکیه گاه زون شده به این معنی است که یک تشک دارای سطوح سفتی متعدد در سراسر سطح تشک است. در مناطقی که نیاز دارید، مانند شانه و گردن، نرم‌تر است و در اطراف کمرتان محکم‌تر است تا مطمئن شوید ستون فقرات شما در یک راستا باقی می‌ماند. تنها تعداد کمی از تشک‌ها دارای تکیه گاه منطقه‌ای هستند.

یکی دیگر از ویژگی‌های خاص که ممکن است برای افراد مبتلا به کمردرد ارزش داشته باشد، تنظیم تخت خواب است. یک قاب تخت قابل تنظیم می‌تواند فشار را از روی ستون فقرات شما کم کرده و به شما کمک کند در موقعیتی قرار بگیرید که درد را تسکین دهد.

تشک‌ها گران هستند و اگر در حال حاضر جایی برای خرید تشک جدید ندارید، به این معنی نیست که باید با کمردرد زندگی کنید. در عین حال، می‌توانید روی یک تشک سفت‌تر سرمایه‌گذاری کنید تا به تختخواب‌تان حمایت لازم برای تراز کردن ستون فقراتتان را بدهد؛ از طرف دیگر، اگر تشک شما خیلی سفت است، می‌توانید رویه نرم‌تری برای کاهش فشار تهیه کنید.

 

نظر شما:

security code