دیابتی‌ها این طور ورزش کنند

دیابت بیماری شایع در ایران و جهان است و یکی از عوامل تاثیر گذار در کنترل این بیماری تحرک بدنی و و رزش است.

کلانشهر: دیابت یا مرض قند بیماری است که در آن مقدار ترشح انسولین کمتر از میزان لازم ...

بی اطلاعی ۲۳۰ میلیون مبتلا به دیابت از بیماری خود
ابتلای بیش از یک میلیون کودک به دیابت نوع یک
20 آبان 1402

ابتلای بیش از یک میلیون کودک به دیابت نوع یک

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین وضعیت بروز دیابت در ایران و جهان، گفت: دیابت نوع ۲ معمولا بیماری میانسالان و سالمندان است؛ اما طی سال‌های اخیر به علت افزایش میزان چاقی، عدم تحرک بدنی ...

این گیاه دیابت را بهتر از انسولین درمان می‌کند

 طی ۱۰ الی ۲۰ سال گذشته تحقیقات آزمایشگاهی و همچنین بالینی متعددی روی گیاهان دارویی مورد استفاده در درمان دیابت انجام گرفت که در تعدادی از آنها اثرات قابل ملاحظه‌ای در کاهش گلوکز خون بیماران دیابتی مشاهده شدکلانشهر: یک گیاه ...

شناسایی یک راه درمانی جدید برای دیابت
شروع دیابت با از دست دادن سلول های پانکراس
4 فروردین 1402

شروع دیابت با از دست دادن سلول های پانکراس

یافته های جدید محققان کالج پزشکی وایل کرنل نشان داد: از دست دادن یک نوع حیاتی از سلول های بتا که مسئول تولید انسولین در لوزالمعده هستند و به حفظ تعادل سطح قند خون کمک می کنند، می تواند در ...

کنترل دیابت با چند روش ساده/هرگز داروهای گیاهی را جایگزین درمان اصلی نکنید

یک فوق تخصص غدد گفت: امروزه درمان دیابت، تنها کنترل قند خون نیست؛ بلکه کنترل فشارخون، چربی خون و همچنین داشتن تغذیه صحیح است.کلانشهر : در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما مجری برنامه میزبان هاله چهره گشا، فوق تخصص غدد و ...

انتقاد از کمبود انسولین در کشور

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از کمبود انسولین و نوار قند خون در کشور انتقاد کرد و گفت که در صورت حل نشدن این مشکل، اقدامات نظارتی لازم صورت می‌گیرد.کلانشهر : عباس مقتدایی درباره ...

نگرانی‌ بیماران از کمبود انسولین/ سازمان غذا و دارو: برای شش ماه موجودی انسولین داریم

براساس اعلام مسوولان سازمان غذا و دارو درحال حاضر کمبود انسولین در کشور وجود ندارد و بیماران نگرانی از این بابت نداشته باشند.

کلانشهر: زمزمه‌های کمبود انسولین در کشور از یک سال و نیم پیش آغاز شد که در ابتدا از ...

«انسولین قلمی» در کشور توسط یک شرکت فناور بومی سازی شد

یک شرکت دانش بنیان در کشورمان موفق به تولید و بومی سازی انسولین قلمی تحت لیسانس آلمان شد. با راه‌اندازی فاز یک تولید این محصول در کشور، شاهد صرفه‌جویی ارزی حداقل به میزان ۳۰ درصدی خواهیم بود.

کلانشهر: زهره افسرطلا قائم ...

شرایط عرضه انسولین قلمی به بیماران دیابتی

محمدی از شرایط عرضه انسولین قلمی به بیماران دیابتی خبر داد.

کلانشهر: حیدر محمدی مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: بخش زیادی از انسولین موجود در داروخانه‌ها به دست بیماران واقعی نمی‌رسید.

 

او افزود: با طرح جدید، ...

ثبت نام دیابتی ها برای دریافت انسولین قلمی تا ۲۰ تیر ماه تمدید شد

معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد:‌ طرح ثبت نام بیماران دیابتی تا ۲۰ تیر ماه تمدید شده و پس از اتمام موعد مقرر توزیع دارو صرفاً به بیماران ثبت شده در این سامانه صورت می‌گیرد.

کلانشهر: معاونت ...

فراخوان ثبت بیماران دیابتی مصرف کننده انسولین قلمی+لیست مراکز

دسترسی به آمار بروز بیماران دیابتی دریافت کننده انسولین قلمی جهت برآورد دارو و خدمات مورد نیاز این بیماران همواره از دغدغه های وزارت بهداشت بوده، لذا از تاریخ چهارم اردیبهشت 1400 طرح رجیستری (سرشماری) این بیماران در سامانه "مدیریت ...

سامانه واکسیناسیون کرونا در ایران چهارشنبه رونمایی می شود/ اعلام نوبت تزریق از طریق پیامک

کلانشهر: رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

فاز اول واکسیناسیون کرونا در ایران امروز به اتمام می‌رسد و از فردا (سه شنبه) فاز دوم واکسیناسیون با تزریق واکسن به سالمندان بالای ۸۰ سال آغاز می‌شود.

به هیچ وجه نیاز به مراجعه ...

عرضه انسولین با کارت ملی/ حذف سهمیه متخلفان

کلانشهر: مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه اخیرا عرضه انسولین با ثبت کد ملی بیمار به همراه UID دارو در سامانه تیتک صورت می گیرد، گفت: با این روش دارو تنها در ...

ارائه انسولین تنها با نسخه و آزمایش معتبر امکان پذیر است

نصیری گفت: فردی که به داروخانه هلال احمر برای تحویل داروی انسولین مراجعه می‌کند باید دارای نسخه و برگ آزمایش معتبر باشد.

کلانشهر: محمد نصیری سخنگوی جمعیت هلال احمر ،با اشاره به آخرین وضعیت انسولین در داروخانه‌های هلال احمر اظهار کرد: جمعیت هلال احمر ...

رییس ستاد اجرایی فرمان امام از ساخت انسولین ایرانی در شرکت های داروسازی گیلان خبر داد

کلانشهر: محمد مخبر عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از یک شرکت دارو سازی در رشت در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز ساخت انسولین در کشور، اظهار کرد: از سال آینده ساخت انسولین در کشور آغاز خواهد شد.

وی با ...

توزیع ۶۰۰ هزار انسولین قلمی در داروخانه ها از فردا / از کدام داروخانه ها تهیه کنیم؟

مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از توزیع ۶۰۰هزار انسولین قلمی در داروخانه‌ها از فردا شنبه ۳ آبان خبر داد.

کلانشهر: دکتر حیدر محمدی مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره وضعیت ...

مبتلایان به دیابت در نبود انسولین قلمی چه کنند؟

کلانشهر: چند روز گذشته نایاب شدن انسولین، نگرانی‌های زیادی را از سوی بیماران دیابتی ایجاد کرد اما به گفته مسئولین در این کمبود تنها در خصوص انسولین قلمی است و انسولین‌های انسانی و ویال همچنان در دسترس مردم هستند.

به گزارش خبرآنلاین، ...

اعتراض به کمیابی انسولین و خطری که جان میلیون ها ایرانی را تهدید می کند

کلانشهر: میدان نوشت: در یک سال گذشته روند تامین انسولین برای بیماران دیابتی مختل شده و از ابتدای امسال عرضه انسولین در بازار کمیاب و در بیشتر ایام محدود بوده است.

این عدم دسترسی بیماران به انسولین تنها به انسولین های ...

کمبود انسولین قلمی به دلیل مشکلات ناشی از تحریم  هاست/ عرضه انسولین با کد ملی بیمار

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان این‌‌که دلیل کمبود انسولین قلمی، مشکلات ناشی از تأمین ارز و انتقال آن به شرکت‌‌های خارجی طرف قرارداد به دلیل تحریم‌‌هاست، از ترخیص دو محموله از انواع انسولین قلمی از گمرک خبر داد.

کلانشهر: دکتر ...

تزریق به تاریخ پیوست :
کپسول انسولین تولید شد
16 مهر 1398

کپسول انسولین تولید شد

گروهی از محققان کپسول انسولینی ابداع کرده اند که جایگزین تزریق این هورمون می‌شود. کپسول مذکور نسبت به اسید معده مقاوم است و تاکنون روی خوک ها آزمایش شده است.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از مهر، به نظر ...