چای ایرانی در سودای کسب اکثریت بازار ایران


۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۱۳:۴۹ | کد خبر: ۱۲۹۱۱ چاپ
چای ایرانی در سودای کسب اکثریت بازار ایران

کلانشهر: رییس سازمان چای گفت: تلاش ما این است که در سال جدید با تولید کیفی چای ایرانی سهم بیشتری از بازار داخلی را بدست آوریم.

حبیب جهانساز در جمع خبرنگاران از آمادگی کارخانه های چایسازی برای خرید از چایکاران خبر داد و اظهار کرد: تاکنون صاحبان ۳۵ کارخانه چایسازی در استان های گیلان و مازندران برای خرید برگ سبز از چایکاران با این سازمان قرارداد بستند.

 وی با اشاره به فعالیت ۱۶۵ کارخانه چایسازی در شمال کشور پیش بینی کرد: تا اردیبهشت آغاز برداشت برگ سبزچای هم با صاحبان دیگر واحدهای چایسازی  قرارداد بسته شود.

جهانساز خاطرنشان کرد: در صورت مساعد بودن شرایط جوی، برداشت برگ سبز چای از باغ های گیلان و مازندران از اول اردیبهشت آغاز شود.

وی  با بیان اینکه امسال با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و نام گذاری سال به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها مجموعه سازمان چای کشور تمام تلاش خود را برای تحقق این شعار بکار خواهد گرفت.

رییس سازمان چای کشور در این خصوص از همه دست اندرکاران این صنعت خواست تا در خرید برگ سبز چای باکیفیت با ناظرین سازمان چای همکاری لازم را بعمل آورند.

وی افزود: تلاش ما این است که در سال جدید با تولید کیفی چای ایرانی سهم بیشتری از بازار داخلی را بدست آوریم.

جهانساز با بیان اینکه برگ سبز چای در سه مرحله بهاره، تابستانه و پائیزه برداشت می‌شود، گفت: بیش از ۵۵ هزار خانوار چایکار گیلان و مازندران امسال از ۲۵ هزار هکتار باغ، برگ سبز برداشت می‌کنند.