هشدار به ایران؛ تساوی با عراق را فراموش کن


۱۴۰۰/۰۳/۱۸ - ۲۲:۱۵ | کد خبر: ۱۴۱۴۷ چاپ
هشدار به ایران؛ تساوی با عراق را فراموش کن

تیم ملی ایران در صورت مساوی با عراق، شانس اندکی برای صعود به مرحله بعد انتخابی جام جهانی خواهد داشت و در این صورت تقریبا باید به انتظار معجزه بنشنید.

با پیروزی تیم ملی ایران مقابل بحرین، شاگردان اسکوچیچ یکی از حساس ترین بازی‌های خود را پشت سر گذاشتند و به رده دوم گروه خود صعود کردند. با این حال هنوز کار برای ایران تمام نشده است. یوزهای ایرانی برای صعود به مرحله بعد دو دیدار دیگر خواهند داشت.

اگر ایران برنده این دو دیدار شود، با ۱۸ امتیاز به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد می‌شود. اگر ایران با عراق مساوی کند، با ۱۶ امتیاز دوم می‌شود که در این صورت شرایط تیم‌ملی برای صعود به عنوان یکی از پنج تیم دوم برتر مسابقات ارزیابی می‌شود. در صورت باخت مقابل عراق هم، ایران شانسی ندارد.

بررسی شانس ایران در صورت مساوی با عراق

غیر از ۸ تیم اول گروه‌ها، با احتساب قطعی شدن سرگروهی قطر و عدم حضور این تیم در دور نهایی رقابت ها به دلیل میزبانی جام جهانی، ۵ تیم از ۸ تیم برتر دوم گروه های مختلف هم راهی مرحله بعدی رقابت ها می شود. از طرفی کنار کشیدن کره شمالی از گروه خود، معادلات را پیچیده کرد و باعث شد فیفا اعلام کند که برای تعیین تیم دوم، نتایج بهترین تیم های دوم با تیم آخر گروه محاسبه نمی شود.

نگاهی به جدول فعلی تیم‌های دوم، حاکی از وضعیت نگران کننده تیم ملی است.

با بررسی مسابقات آینده تیم‌های دوم می‌توان به این نتیجه رسید که شاگردان اسکوچیچ در صورت مساوی با عراق شانس بسیار کمی برای صعود دارند و کار به اما و اگر و معجزه گره خواهد خورد.

نظر شما:

security code