سرهنگ جاور صفاری، رئیس پلیس راه استان گیلان از برخورد با ۴۲ گروه گردشگری فاقد مجوز در ایام تعطیلات گذشته خبر داد و افزود: برخورد با افراد هنجارشکن به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

ممانعت از تردد ۴۲ گروه گردشگری فاقد مجوز در گیلان

کلانشهر: رئیس پلیس راه استان گیلان از برخورد با ۴۲ گروه گردشگری فاقد مجوز در ایام تعطیلات گذشته خبر داد.

 

سرهنگ جاور صفاری برخورد با تورهای گردشگری فاقد مجوز در قالب تیم‌های کوهنوردی و اردوهای گردشگری را از فعالیت‌های دیگر پلیس راه استان برای ساماندهی تورهای گردشگری اعلام کرد و اظهار داشت: در ایام تعطیلات گذشته با بکارگیری ۱۰ تیم پلیس از تردد ۴۲ گروه گردشگری فاقد مجوز در قالب ۱۶۸ دستگاه مینی‌بوس و اتوبوس، ۱۰۴ دستگاه خودرو آفرودی و ۳ توردوچرخه سواری در حوزه جلوگیری شد.

 

وی با اشاره به نارضایتی مردمی از اقدامات هنجارشکنانه تورهای گردشگری فاقد مجوز اظهار داشت: برخورد با افراد هنجارشکن به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

 

رئیس پلیس راه استان گیلان در ادامه افزود: در راستای ساماندهی گروه‌های گردشگری فاقد مجوز، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در دو روز پایانی هفته و ایام تعطیلات به صورت مستمر اجرا خواهد شد.

 

این مقام انتظامی گردشگری را عامل رشد، شکوفایی و توسعه فرهنگی دانست و تصریح کرد: باید به جامعه و ارزش‌های آن احترام گذاشت و تورهای گردشگری فاقد مجوز نه تنها کمکی به اعتلای فرهنگی اسلامی نمی‌کنند بلکه بدون ضابطه موجب ناهنجاری می‌شوند.

 

سرهنگ صفاری در پایان گفت: به منظور جلوگیری از وقوع تصادفات ناگوار و قانونمند کردن تردد تورهای گردشگری، پلیس راه استان گیلان با استفاده از ظرفیت‌های قانونی نسبت به برخورد قاطع با تخلفات تورهای گردشگری فاقدمجوز و خودروهای آفرودی اقدام خواهد کرد.