رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی اعلام کرد: حدود ۴۰ درصد شهروندان ایرانی دز اول واکسن کرونا را تزریق و حدود ۱۸ درصد هم دزهای اول و دوم را دریافت کردند.

حدود ۴۰ درصد ایرانی ها دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند

کلانشهر: دکتر حمیدرضا خانکه روز چهارشنبه در وبینار آسیب شناسی ساختار مقابله با کووید ۱۹ با بیان اینکه در حال حاضر سرعت واکسیناسیون در کشور بسیار بالا است، افزود: از مرداد ماه امسال واکسیناسیون سرعت بسیار بالایی گرفته است و دولت با تمام توان در تلاش برای رسیدن به دستاورد خوبی در این زمینه است.

 

وی ادامه داد: برخی کشورها مانند امارات تا ۹۰ درصد جمعیت خود را یک دز واکسن تزریق کرده است.

 

رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی توضیح داد: ۴۲ درصد جمعیت دنیا واکسن کرونا را دریافت کردند و روزانه ۳۳ میلیون واکسن زده می شود و ۱.۹ درصد کشورهای فقیر یک دز واکسن را دریافت کردند.

 

خانکه اضافه کرد: تاکنون حدود ۲۰۵ میلیون در دنیا مبتلا به کرونا شدند و حدود پنج میلیون نفر براثر این بیماری فوت کردند و در ایران هم بیش از ۵ میلیون نفر مبتلا به این بیماری شدند و حدود ۱۱۴ هزار نفر براثر این بیماری فوت کردند.

 

وی با یادآوری اینکه خیز پنجم کرونا در دنیا شروع شده است، گفت: خیز پنجم در ایران که خیز بسیار سهمگین بوده در حال عبور است.

 

رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی یادآور شد: بسیاری از هموطنان در این خیز آسیب دیده اند البته باید در این زمینه مراقبت با قوت ادامه یابد تا صدمات در این زمینه کم شود.

 

خانکه ادامه اد: مرگ و میر در ایران در این خیز نسبت به خیزهای قبلی کاهش یافته است و تعداد فوت شدگان به ازای ۱۰۰ نفر کاهش یافت، این درحالی است که پیش از این میزان مرگ و میر به ازای هر 100 نفر، هشت نفر بوده که این رقم به ۲ نفر رسیده است.

 

وی تاکید کرد: اقداماتی مانند انجام تست های تشخیصی بیماری کرونا در روزهای اخیر افزایش یافته است که این موضوع برای بیماربابی به موقع بسیار مناسب است.