ایران صفر- چین ٧

شکست سنگین زنان فوتبالیست ایران مقابل پرافتخارترین تیم آسیا


۱۴۰۰/۱۱/۰۳ - ۱۵:۴۱ | کد خبر: ۱۸۳۷۰ چاپ

ایران که برای اولین بار در این رقابت ها حضور دارد در بازی اول مقابل هند به تساوی بدون گل رسید و در بازی آخر دور گروهی باید با چین تایپه دیدار کند.چینی‌ها تاکنون هشت قهرمانی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا داشته اند

شکست سنگین زنان فوتبالیست ایران مقابل پرافتخارترین تیم آسیا
کلانشهر- تیم ملی فوتبال زنان ایران در دومین مسابقه خود در جام ملت های آسیا به مصاف چین پرافتخارترین تیم رقابت ها رفت و با نتیجه سنگین ٧ بر صفر شکست خورد.

ایران که برای اولین بار در این رقابت ها حضور دارد در بازی اول مقابل هند به تساوی بدون گل رسید و در بازی آخر دور گروهی باید با چین تایپه دیدار کند.

هرچقدر بازیکنان ایران در این رقابت‌ها کم تجربه و جدید الورود هستند، چینی‌ها پر از بازیکنان با تجربه در ترکیب خودشان داشتند که یک پوئن بزرگ برای آنها محسوب می‌شد.

چینی‌ها در کنار هشت قهرمانی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، پانزدهمین‌بار است که در این رقابتها حضور دارند.چین پس از کسب مقام سوم جام ملت‌های آسیا در دوره گذشته به جام قهرمانی چشم دوخته است.

ترکیب تیم ملی فوتبال زنان ایران:
زهره کودایی، غزاله بنی طالبی، فاطمه عادلی، ملیکا متولی، بهناز طاهرخانی، ملیکا محمدی، ثنا صادقی (از دقیقه 46: نگین زندی)،زهرا سربالی (از دقیقه 64: فاطمه امینه برازجانی)، سمانه چهکندی (از دقیقه 64: سارا قمی)، هاجر دباغی (از دقیقه 78: الهام فرهمند) و افسانه چترنور (از دقیقه 46: سارا ظهرابی‌نیا)

سرمربی: مریم ایراندوست

ترکیب تیم ملی فوتبال زنان چین:
ژائو لینا،لین یو پینگ (از دقیقه 67: یانگ لینا)، وانگ شائوشه، لی جیایوئه، لئو گایپینگ، وانگ شوانگ، وانگ یِن (از دقیقه 46: ژانگ روی)، یائو وِی (از دقیقه 46: لی‌منگ وِن)، وانگ شِن‌شِن (از دقیقه 61: جیالی تانگ)، یانگ من (از دقیقه 61: وانگ یانوِن) و شا یوئی

سرمربی: شوی چینگشیا

تیم ملی زنان ایران 3 بهمن
شرح گل ها:

زنان ایران 0 - زنان چین 1 (وانگ شوانگ در دقیقه 27): شوت زمینی و از پشت محوطه جریمه هافبک تهاجمی چینی‌ها دور از دستان زهره کودایی وارد دروازه ایران شد.

زنان ایران 0 - زنان چین 2 (شا یوئی در دقیقه 42): پاس در عمق عالی از وانگ یِن برای شا یوئی، مهاجم چینی‌ها را در موقعیت تک به تک با زهره کودایی قرار داد و یوئی نیز با ضربه‌ای دقیق گل دوم را وارد دروازه زنان ایران کرد.

زنان ایران 0 - زنان چین 3 (وانگ شوانگ در دقیقه 48): لی‌منگ وِن مدافع تازه‌وارد چینی‌ها با نفوذ از سمت چپ توانست خط دفاعی ایران را وادار به خطا کند و خطای فاطمه عادلی اعلام پنالتی به سود چین شد و وانگ شوانگ توانست خلاف جهت کودایی، دومین گل خود و سومین گل تیمش را به ثمر برساند.

زنان ایران 0 - زنان چین 4 (وانگ شِن‌شِن در دقیقه 55): روی یک کار تیمی فوق‌العاده و سانتر زیبای شا یوئی، وانگ شِن‌شِن درون محوطه جریمه ایران صاحب توپ شد و توانست با فریب مدافعان گل چهارم را برای تیمش رقم بزند.

زنان ایران 0 - زنان چین 5 (وانگ شِن‌شِن در دقیقه 59): بار دیگر همکاری شا یوئی و وانگ شِن‌شِن برای چینی‌ها منجر به گل شد و سانتر یوئی را

شِن‌شِن توانست به گل برتری چینی‌ها تبدیل کند تا اختلاف به پنج گل برسد.

زنان ایران 0 - زنان چین 6 (جیالی تانگ در دقیقه 77): چینی‌ها مجددا با یک کار تیمی به دروازه ایران نزدیک شدند و مهاجم تعویضی این تیم با شوت از پشت محوطه جریمه موفق شد دروازه ایران باز کند و تیمش را به گل ششم رساند.

زنان ایران 0 - زنان چین 7 (گل به خودی فاطمه عادلی در دقیقه 81): غفلت خط دفاعی ایران باعث شد تا جیالی تانگ به توپ برسد و او با ضربه‌ای چیپ توپ را از زهره کودایی عبور داد و وانگ شوانگ ستاره باتجربه چینی‌ها در آستانه رسیدن به توپ بود که فاطمه عادلی روی آن تاثیر گذاشت تا گل هفتم چینی‌ها به نام مدافع ایران به ثبت برسد.
تیم ملی زنان 3بهمن1