با اهدای چند قطره خون،زندگی ببخشید

نیاز فوری به همه ی گروه های خونی در گیلان


۱۴۰۰/۱۱/۰۳ - ۱۵:۵۳ | کد خبر: ۱۸۳۷۱ چاپ

سازمان انتقال خون گیلان به شدت به همه‌ی گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های خونی منفی نیاز دارد

نیاز فوری به همه ی گروه های خونی در گیلان
کلانشهر- مدیرکل انتقال خون گیلان با تاکید بر اینکه نیاز به اهدا خون در همه گروه‌های خونی ضرورت همیشگی استان است افزود: در حال حاضر به شدت نیازمند گروه‌های خونی O و A منفی برای تامین خون مورد نیاز بیماران هستیم.

دکتر بابک پاکدل افزود: از همه‌ی افراد واجد شرایط اهدای خون و اهداکنندگان مستمر در گروه‌های خونی دعوت می‌شود که برای تامین نیاز خونی بیماران به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در پایگاه‌های انتقال خون استان رعایت می‌شود اضافه کرد: مراجعه کنندگان برای اهدای خون ابتدا توسط پزشک معاینه می‌شوند و در صورت برخورداری از شرایط لازم برای خونگیری از آنها اقدام می‌شود.

مدیرکل انتقال خون گیلان خاطرنشان کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است لذا مردم استان می‌توانند با اهدای خون، نجات بخش جان بیماران نیازمند به این مایع حیاتی باشند.

حداقل سن برای اهدای خون ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال است، اهداءکنندگان مستمر تا ۶۵ سال، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم است و فاصله اهداء خون هر ۸ هفته یک بار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یک سال از چهار بار بیشتر نشود.

مردم نوعدوست استان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اهدا خون می‌توانند در ساعات اداری با شماره تلفن ۳۳۳۳۲۶۷۰ - ۰۱۳ در طول روز نیز با شماره ۳۳۳۲۶۰۰۶- ۰۱۳ تماس بگیرند.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی در استان گیلان تولید می‌شود که این خون‌ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی و فاویسم مصرف می‌شود.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان‌های نخست کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.