مدیر پروژه‌های شرکت ساخت و زیربناهای حمل و نقل در گیلان با بیان اینکه به ـمنظور تکمیل پروژه کنار گذر انزلی ۲۳۸ میلیارد تومان اعتبار از محل ماده ۵۶ قانون برنامه و بودجه اختصاص یافته است، گفت:بخشی از اعتبار مورد نیاز پروژه کنارگذر انزلی تامین شد.

بخشی از اعتبار مورد نیاز پروژه کنارگذر انزلی تامین شد
کلانشهر : محمد ‌پردل نژاد، اعتبار مورد نیاز برای کنارگذر انزلی را یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان و اضافه کرد: این پروژه در ۲ فاز اجرایی می‌شود که قرار است در مرحله اول از چهار خط آن، ۲ خط تکمیل و بهره برداری شود.

به گفته وی، با مساعدت استاندار گیلان ۲۳۸ میلیارد تومان اعتبار از محل ماده ۵۶ به پروژه کنار گذر انزلی اختصاص یافت که بنا شد این مبلغ طی ۱۰ قسط به شرکت ساخت پرداخت شود.

وی با بیان اینکه از ۱۶ کیلومتر طول این مسیر هفت کیلومتر آن به پایان رسیده و از اسفند سال ۹۷ به صورت چهار خطه در دست بهره برداری است، افزود: از ۹ کیلومتر باقی مانده عمده عملیات خاکی آن انجام شده اما بیشتر عملیات پل‌سازی ها هنوز به انجام نرسیده است.

پردل نژاد با بیان اینکه تا کنون برای پروژه کنار گذر انزلی ۲۲۳ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت:در مجموع یک‌هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه نیاز است که برای فاز نخست این پروژه به ۵۰ درصد کل اعتبار پیش بینی شده (یعنی ۷۵۰ میلیارد تومان) نیازمندیم.

وی بیان کرد:یک‌هزار و ۳۰۰ متر پل باید روی عرصه تالاب انزلی که مجوز های زیست محیطی آن اخذ شده، ساخته شود که بیشترین کار در قسمت باقی مانده در فاز نخست مربوط به این بخش است.

مدیر پروژه های شرکت ساخت و زیربناهای حمل و نقل در گیلان ادامه داد: قرار است حدود ۳۰۰ میلیارد تومان نیز از محل تهاتر نفتی و ۱۵۰ میلیارد تومان از بنادر و کشتیرانی برای این پروژه اختصاص یابد.

پردل نژاد با بیان اینکه یکصد میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری نیز به این طرح اختصاص داده شده است، گفت: تا کنون ۴۰ میلیارد تومان از این اعتبار به این پروژه محقق شده است.

 این کنارگذر جهت روان‌سازی ترافیک و کاهش حجم ترافیک شهری با توزیع ترافیک در پیرامون شهر با توجه به حجم سفرهای جاده ای و گردشگران و مسافران بسیار از پروژه های ضروری این شهرستان است.

بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان از مراکز مهم تجاری و گردشگری شمال کشور است.

نظر شما:

security code