امام جمعه رشت با اشاره به توجه جدی دولت سیزدهم به رفع مشکلات زیستی محیط گیلان در حوزه پسماند و دفنگاه زباله در منطقه سراوان رشت گفت: نمی‌دانم چرا در گذشته کسی به فکر مشکلات این استان نبود و در نتیجه این بی توجهی مسایل بزرگتر و بحرانی شد.

خیانت پهلوی‌ها در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است/ دولت سیزدهم برخلاف گذشتگان به چالش‌های گیلان توجهی ویژه دارد

کلانشهر: آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به بازدید اخیر خود از محل دفن زباله سراوان، تصفیه‌خانه زندان لاکان و کارخانه کودآلی رشت اظهار کرد:هم اکنون حدود ۴۰ سال است که زباله در این منطقه بر روی هم انباشت می شود و ارتفاع آن به بیش از ۱۰۰ متر رسیده ُ از این‌رودر دولت سیزدهم تمهیدات خوبی برای رفع این مشکل اندیشیده شده است.

 

وی با بیان اینکه بهسازی محل دفن زباله در منطقه سراوان از چند ماه قبل آغاز شده است، اضافه کرد: تصفیه خانه شیرابه سراوان رشت اکنون فعال نیست اما اقداماتی برای این مهم نیز در حال انجام است ضمن اینکه مسئولان باید سریع تر مشکل سراوان را علاج کنند.

 

خطیب جمعه رشت در ادامه با اشاره به مشکلات و آلودگی‌های ناشی از فاضلاب زندان لاکان در گذشته و رفع این معضلات با راه‌اندازی تصفیه‌خانه آن طی یک سال اخیر اظهار کرد: نمی دانم چرا کسی به فکر مشکلات استان گیلان نبود، مسئولان ذیربط در گذشته چه کار کردند؟

 

وی با اشاره به بازدید خود از شرکت کودآلی خاطر نشان کرد: در زمان حاضر این شرکت با ظرفیت تبدیل۳۰۰ تن زباله به کودآلی فعالیت دارد ضمن اینکه اقداماتی برای افزایش آن به ۸۰۰ تن در دست است که این خود از جمله اقدامات ارزشمند در راستای کاهش مشکلات در منطقه سراوان رشت است.

 

آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنانش در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به سفر پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور به گیلان و آیین واگذاری ۱۳۵ هزارمین مورد از املاک غضب شده توسط خاندان پهلوی به مردم اظهار کرد: هیچ پادشاهی به اندازه این پدر و پسر به ایران خیانت نکرد آنان هزاران هزار هکتار از زمین‌های مردم را به زور گرفتند و به نام خود زدند.

 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری دستور واگذاری این زمین ها را به صورت رایگان به مردم داده‌اندُ خاطر نشان کرد: خاندان پهلوی در دوران خود بزرگترین خیانت را به ایران کردند، آنان ایران و ایرانی را تحقیر کرده، حضرت امام خمینی (ره) را تبعید و به علما و مراجع آزار رساندند.

 

امام جمعه رشت در ادامه سخنانش با اشاره به نشست اخیر رهبر فرزانه انقلاب با کارآفرینان و تولیدکنندگان و رهنمودهای ایشان اظهار کرد: همواره پیش از این که مردم از دولت‌ها گلایه داشتند، ایشان گلایه‌های خود را بیان می‌کردند، دغدغه‌های رهبر در این نشست نیز دغدغه مردم بوده و هست.

 

وی با اشاره به بخشی از سخنانش رهبر معظم انقلاب در این نشست مبنی بر یک دهه عقب ماندگی اقتصاد ایران به دلایل مختلفی از جمله تحریم ها و گره زدن اقتصاد به برجام خاطر نشان کرد: ایشان فرمودند دهه ۹۰، دهه عقب ماندگی اقتصاد ایران است، این سخنان رهبر فرزانه انقلاب حرف دل مردم و دردمندان است.

 

آیت الله فلاحتی با اشاره به تاکیدات ایشان مبنی بر جبران این عقب ماندگی‌ها و اینکه به صراحت تاکید کردند که دولتمردان تلاش می‌کنند اما باید این تلاش‌ها مضاعف شود و مردم ثمره‌اش را ببینند، افزود: توجه به تولید داخل، تقویت بنگاه‌های کوچک تولیدی و درج ساخت ایران در کالاهای صادراتی از تاکیدات رهبرمعظم انقلاب در این نشست بود.

 

وی در خاتمه با تبریک فرارسیدن ۱۳ رجب زاد روز ولادت حضرت علی (ع) و ایام اعتکاف خاطر نشان کرد: حضرت علی (ع) از خصایص بسیاری برخوردار بوده که از خودگذشتگی و شجاعت از جمله آنهاست و باید به سیره حضرت حرکت کرده و نمود عینی جامعه علوی باشیم.

نظر شما:

security code