حکیمی با بیان اینکه جلوی سگ گردانی ها در شهرها باید گرفته شود، افزود: اگر قرار باشد هر کس هر حیوانی را که دوست دارد با خود به خیابان بیاورد در درازمدت باید انسانها به جنگل پناه ببرند.

اگر هرکس، هر حیوانی را با خود به خیابان بیاورد باید انسان ها به جنگل پناه ببرند

کلانشهر: خطبه های نماز جمعه کوچصفهان به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حکیمی گیلانی اقامه شد.

خطیب جمعه کوچصفهان با بیان اینکه لازمه داشتن سبک زندگی به شیوه اسلامی و قرآنی معرفت نسبت به گذشته است، افزود: از شیوه های تربیتی قرآن کریم معرفی سبک زندگی گذشتگان است.

حکیمی گیلانی اظهار داشت: امیر المومنین علی علیه السلام نامه ای خطاب به امام حسن مجتبی علیه السلام می نویسد من آنقدر در مورد اعمال گذشتگان اندیشه و آثار آنها بررسی کردم کانه با یکایک آنها زندگی کردم. یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَتَّقُوا اللَّهَ یَجعَل لَکُم فُرقانًا وَیُکَفِّر عَنکُم سَیِّئَاتِکُم وَیَغفِر لَکُم ۗ وَاللَّهُ ذُو الفَضلِ العَظیمِ﴿۲۹﴾ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید، برای شما وسیله‌ای جهت جدا ساختن حق از باطل قرارمی‌دهد؛ (روشن‌بینی خاصّی که در پرتو آن، حق را از باطل خواهید شناخت؛) و گناهانتان را می‌پوشاند؛ و شما را می‌آمرزد؛ و خداوند صاحب فضل و بخشش عظیم است!

وی افزود: متولیان و مسئولان حوزه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی موظف به بصیرت و معرفت افزایی هستند.

حکیمی با بیان اینکه بعضی از فیلمها بدور از شان اسلامی پخش میشود، گفت: دشمن در سه موضع به دنبال صدمه زدن است. در کوتاه مدت ویرانه معرفی کردن ایران و مایوس کردن نسبت به آینده نظام، میان مدت تجویز الگوی پوشالی مثل آمریکا به جوانان ایرانی، بلند مدت فراموش کردن فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی توسط مردم ایران.

امام جمعه کوچصفهان با بیان اینکه در مناظرات کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا کرونا به دادشان رسید، اگر کرونا نبود همدیگر را رسوا میکردند، افزود: و مکروا و مکر الله والله خیر الماکرین. بنا بود ما در ۱۳ آبان پرچم آمریکا را آتش بزنیم خودشان این کار را کردند.

وی با اشاره به اینکه روحیه شهادت طلبی در سایه تعصب و غیرت به هویت و فرهنگ است، افزود: جلوی انتقال کامل فرهنگ صنعتی غرب به ایران را با حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر بگیریم.

حکیمی با بیان اینکه جلوی سگ گردانی ها در شهرها باید گرفته شود، افزود: اگر قرار باشد هر کس هر حیوانی را که دوست دارد با خود به خیابان بیاورد در درازمدت باید انسانها به جنگل پناه ببرند.

امام جمعه کوچصفهان خواستار تحرک بیشتر مسئولان در سه حوزه اقتصاد، امنیت و فرهنگ شد و گفت: برای برون رفت از مشکلات نباید نگاه به خارج داشته باشیم و این به معنی محصور کردن کشور نیست.

حکیمی با بیان اینکه افزایش و کاهش قیمتها ربطی به انتخابات آمریکا ندارد، افزود: اگر نظارت درست نداشته باشیم سوءاستفاده گران عرضه کالاها را کم میکنند تا در مقابل تقاضای زیاد افزایش قیمت صورت گیرد.


دیارمیرزا

نظر شما:

security code