معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان : ساعت کاری مشاغل غیر ضروری در مرکز استان از امروز به مدت یک ماه محدود می شود.

اعمال محدودیت های کرونایی به مدت یک ماه در رشت

کلانشهر: معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی و استانی کرونا، مشاغل غیر ضروری مراکز استان‌ها در کشور و در گیلان از امروز تا 20 آذر فقط می‌توانند تا ساعت 18 عصرفعالیت کنند.

محمود قاسم نژاد هدف از تعطیلی این مشاغل را جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کووید 19 و کاهش تعداد فوتی‌ها و مبتلایان این بیماری عنوان کرد و افزود: از امروز پاساژها، مراکز خرید، تالارهای پذیرایی، تجمعات مختلف، محل فروش مواد دخانی، قهوه خانه‌ها، چایخانه‌ها، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، استخر شنا، پارک‌ها، شهرهای بازی، بازارهای موقت، خشکشویی‌ها، لوکس فروشی‌ها، اسباب بازی فروشی‌ها، خدمات چاپ دیجیتال، فروشگاه‌های لوازم بهداشتی و آرایشی، تزیینات داخلی ساختمان، فروشگاه‌های پوشاک، آرایشگاه‌ها، پارچه فروشی‌ها، عکاسی‌ها، مشاوراملاک، دفاتر پلیس+10 و پیشخوان دولت، صرافی‌ها، طلا فروشی‌ها، رستوران‌ها، سالن‌های غذاخوری و لابی هتل‌ها از ساعت 18 عصر امروز به مدت یک ماه تعطیل است و اجازه فعالیت ندارند اما خود هتل‌ها می‌توانند مسافر پذیرش کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس تحقیقات، بیشترین ساعات تجمع مردم در شهر از ساعت 18 به بعد است، گفت: با افزایش تجمع مردم، احتمال شیوع بیماری کرونا و تعداد فوتی‌ها بالا خواهد رفت.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان ضمن اینکه از صاحبان اصناف و مردم خواست برای اجرای درست مصوبه ستاد کرونا همکاری کنند، تاکید کرد: اگر صاحبان مشاغل بی‌توجهی کنند، اخطار دریافت کرده و جریمه می‌شوند و حتی احتمال پلمپ محل کسب نیز وجود دارد.

محمود قاسم نژاد با بیان اینکه اجرای این مصوبه برعهده فرمانداری است و نیروی انتظامی، اتحادیه اصناف و سایر ارگان‌ها هم در اجرای این طرح همکاری می‌کنند، تصریح کرد: با بهبود وضعیت ابتلا درجامعه پس از یک ماه‌، امکان رفع این محدودیت‌ها وجود دارد.


صداوسیما