رئیس شورای های حل اختلاف گیلان مطرح کرد:

صلح و سازش ، نتیجه 30 درصد از پرونده های شوراهای حل اختلاف گیلان


۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۴:۵۸ | کد خبر: ۱۰۰۷۶ چاپ
صلح و سازش ، نتیجه 30 درصد از پرونده های شوراهای حل اختلاف گیلان

رئیس شورای حل اختلاف گیلان: 30 درصد از پرونده های ورودی به شوراهای حل اختلاف گیلان به صلح و سازش ختم می شود.

رئیس شورای حل اختلاف گیلان گفت: شوراهای حل اختلاف از سال 81 با هدف کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی و حل اختلافات محلی مردم راه اندازی شد.

حجت الاسلام میرمحمدی با بیان اینکه صلح و سازش نتیجه 30 درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف استان است افزود: ازابتدای امسال تاکنون 100 هزار و 937 پرونده وارد شوراهای حل اختلاف استان شد که حدود یک سوم معادل بیش از 30 درصد پرونده‌ها به صلح و سازش انجامید.

وی با اشاره به اینکه ماهانه بیش از 15 هزار پرونده وارد شوراهای حل اختلاف گیلان می‌شود افزود: عمده موضوعات پرونده‌های ورودی به شوراها، دعاوی منقول تا سقف 20 میلیون تومان شامل دعاوی موجر و مستاجر، دعاوی غیرتوافقی، مهریه و نفقه است.

وی گفت: هزار و 124 کارمند و 151 قاضی در 225 شعبه شوراهای حل اختلاف گیلان مشغول به کار هستند.

رئیس شورای حل اختلاف گیلان با بیان اینکه مصالحه راهی برای سریع‌تر به نتیجه رسیدن پرونده‌ها است افزود: 10 شعبه شورای حل اختلاف، ویژه امور زندان‌هاست که با حضورحقوقدانان و روانشناسان سعی بر مصالحه بین طرفین دعوا دارند.

حجت الاسلام میرمحمدی گفت: در 6 ماه نخست امسال 280 زندانی در گیلان با گفتگو و مصالحه آزاد شدند.

وی افزود: یک واحد مصالحه در شوراهای حل اختلاف گیلان برای بررسی پرونده‌های موجر و مستاجر در زمان شیوع ویروس کرونا ایجاد شده است تا طرفین دعوا تا جایی که امکان دارد به توافق برسند.

رئیس شورای حل اختلاف گیلان گفت: در7 ماه گذشته از بیش از 650 مورد دعوای موجر و مستاجر، بیش از 50 درصد پرونده‌ها به توافق انجامید.


صداوسیما

نظر شما:

security code