فرماندار آستارا خبر داد:

برگزاری نخستین همایش ملی پدافند غیرعامل مردم محور در آستارا


۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۱۱:۱۸ | کد خبر: ۱۰۱ چاپ
برگزاری نخستین همایش ملی پدافند غیرعامل مردم محور در آستارا

فرماندار آستارا گفت: نخستین همایش ملی پدافند غیر عامل مردم محور با حضور شخصیت‌های کشوری و استانی به میزبانی شهرستان مرزی آستارا برگزار می شود.

به گزارش کلانشهر به نقل از مهر، یونس رنجکش ظهر سه شنبه در پنجمین نشست شورای پدافند غیر عامل شهرستان آستارا در سال جاری، اظهار کرد: نخستین همایش ملی پدافند غیر عامل مردم محور به مدت دو روز در این شهرستان برگزار می شود.

وی به تاریخ پیشنهادی برای برگزاری این همایش در آذرماه و دی ماه نیز اشاره کرد و گفت: براساس هماهنگی‌های به عمل آمده با وزارت کشور در این همایش ملی دانشگاه‌های معتبر کشور همکاری و مشارکت خواهند داشت.

فرماندار آستارا از همکاری سازمانها و نهادهای مختلف کشور و همچنین امضای تفاهم نامه همکاری با پایگاه‌های علمی انتشار مقالات برگزیده خبر داد و افزود: دبیرخانه این همایش ملی تشکیل و شروع به کار کرده است.

رنجکش با اشاره به اهمیت موقعیت شهرستان مرزی بندر آستارا در استان گیلان، گفت: آستارا یک شهرستان مرزی و ترانزیتی فعال کشور است و همایش فوق در دو محور محیط زیست، گردشگری و مردم محور بودن پدافند غیر عامل و همچنین محور ترانزیت و پدافند غیر عامل با توجه به بهره بردن آستارا از مرزهای فعال دریایی، ریلی و زمینی برگزار خواهد شد.

فرماندار آستارا مشارکت مردمی در هر برنامه‌ای را یکی از عوامل مهم موفقیت و دور شدن تهدیدات عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری چنین همایش هایی با هدف بررسی چالش ها و استفاده از ظرفیت های منطقه و مردم انجام می شود.