استاندار گیلان: محدودیت های ناشی از کرونا نباید منجر به اختلال در تولید شود

کلانشهر: ارسلان زارع بعد از ظهر روز شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا در محل استانداری با اشاره به سخنان امروز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اینکه ویروس کرونا نسبت به ماه های نخست جهش یافته و سرعت آن چند برابر شده است، افزود : انتظار است تا مردم، صنوف و گروه های مختلف در اجرای  محدودیت ها همراهی لازم را داشته باشند و  دستورالعمل های بهداشتی پیشگیری از این بیماری را جدی تر مراعات کنند.

وی تصریح کرد: مردم در قطع زنجیره انتشار ویروس کرونا نقش بی بدیلی دارند و از این رو انتظار است که همچنان همکاری بیشتری با کادر بهداشت و درمان، پزشکان و پرستاران داشته باشند.

وی اظهار داشت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک تاثیر بسیاری در قطع زنجیره و عامل مهمی در پیشگیری از انتقال بیماری دارد بنابراین ضروری است تا مردم همچنان این توصیه های بهداشتی را جدی گرفته و مراعات کنند.

وی در ادامه با اشاره به همکاری خوب مردم گیلان در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و مقابله با این بیماری بویژه در هفته های اخیر افزود: گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان موید این مهم است که با وجود اینکه بسیاری از استان های کشور وارد پیک دوم و سوم بیماری شدند اما در گیلان هر چند طی یکی دو ماه اخیر شاهد افزایش آمار بیماران مبتلا و بستری در استان بوده و هستیم اما نسبت بستری ها و فوتی های کرونا در این استان از میانگین کشوری کمتر است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه هر زمان که مراعات دستورالعمل های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا بیشتر شده شاهد کاهش بار بیماری و تعداد بسترها در بیمارستان ها بوده ایم، خاطر نشان کرد: اما هرگاه همراهی و همکاری مردم را کمتر داشته ایم شاهد افزایش بیماران مبتلا به کرونا و بسترهای ناشی از این بیماری در بیمارستان ها بوده ایم.

وی اظهار داشت: حدود ۹ ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور و استان ما می گذرد در این بین مردم با ستاد مدیریت کرونا همکاری خوبی داشتند لذا انتظار است تا این همکاری ها همچنان ادامه یابد زیرا هر چه مردم دستورالعمل ها را بیشتر رعایت کنند، آسیب پذیری کاهش یافته و در برابر بیماری کرونا مصون تر خواهند بود.

زارع با اشاره به فوت تعدادی از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی در جریان خدمت رسانی به مبتلایان به کرونا در کشور و استان گیلان خاطر نشان کرد: برای کاهش فشار بر کادر درمانی که در خط مقدم مقابله با این ویروس هستند باید دستورالعمل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را با حساسیت زیادی رعایت کنیم.

اصناف در اجرای محدودیت ایجاد شده همکاری کنند

استاندار گیلان در ادامه سخنانش با اشاره به محدودیت ایجاد شده از بیستم آبان برای برخی مشاغل و فعالیت گروه های ۲، ۳ و ۴ از ساعت ۱۸ عصر  گفت: شاهد همکاری نسبتا خوبی در اجرای این محدودیت در رشت هستیم از همه اصناف مشمول این محدودیت ها انتظار داریم که مراعات کرده و همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده تجمعات و دورهمی ها بین ۳۰ تا ۵۰ درصد در انتقال کرونا تاثیرگذار است، خاطر نشان کرد: هدف از محدودیت های ایجاد شده اعلام هشدار برای رعایت بیشتر دستورالعمل های بهداشتی است نه اینکه مغازه ای تعطیل شود در مقابل خانواده ها بدون رعایت دستورالعمل ها دورهمی ها برگزار کنند.

زارع با بیان اینکه هدف ستاد ملی مبارزه با کرونا از اجرای محدودیت ها توجه به مسئولیت های اجتماعی و اجرای تصمیمات متخصصان و پزشکان است، اظهار داشت: اطلاع رسانی های خوبی از طریق رسانه ها و فضای مجازی انجام می گیرد اما ضروری است با استفاده از ظرفیت رسانه ها اقناع افکار عمومی انجام شودکه در این صورت همکاری های بیشتری خواهند داشت.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه با اشاره به اجرای طرح جامع از اول آذرماه در کشور بر اساس تصمیم امروز ستاد ملی کرونا خاطر نشان کرد: برای اجرای اقدامات این طرح در استان باید از همین هفته تمهیدات لازم انجام گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه های اجرایی گیلان برای اجرای طرح جامع از اول آذرماه آمادگی لازم را داشته باشند، اضافه کرد: در اجرای این طرح قرار شد در همه ادارات، نهادها و سازمان های مختلف مربوط به همه قوا در شرایط وضعیت قرمز کرونا یک سوم از کارکنان حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: در سطح هشدار نارنجی؛   یک دوم و در سطح یک که شرایط هشدار است دو سوم کارکنان در محل کار حضور داشته باشند بنابراین مدیران دستگاه های اجرایی برای اجرای این طرح برنامه ریزی دقیق داشته باشند ضمن اینکه سطوح مدیریتی و تاثیرگذار همه باید در محل کار حضور یابند و کارکنان سطوح پایین تر نوبت بندی شوند.

استاندار گیلان با تاکید بر گسترش دولت الکترونیک خاطر نشان کرد: تا جایی که امکان دارد از ارایه خدمات حضوری و کشاندن مردم به ادارات و نهادها خودداری شود و در این راستا باید دولت الکترونیک تقویت شده و توسعه یابد.

نظر شما:

security code