حفاری غیرمجاز در رضوانشهر، منجر به مرگ شهروند ماجراجو شد

کلانشهر: پس از کشته شدن یک حفار غیر مجاز با  سنگ ۵۰ تنی در رودبار گیلان، این بار ریزش سنگ و خاک در رضوانشهر واقع در غرب این استان جان یک حفار غیر مجاز را گرفت .

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گیلان ضمن اعلام این خبر بیان کرد: حفاران غیر مجاز در بالادست به منظور کشف اشیاء عتیقه مشغول حفاری بودند که بعلت ریزش خاک و سنگ در اعماق محل حفاری یک فرد ۳۰ ساله گرفتار و کشته می شود.
عادل حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اطلاع دیگر حفاران غیر مجاز برای نجات فرد گرفتار با اورژانس منجر به لو رفتن آنان شده و در حین این عملیات که توسط مأموران یگان حفاظت به همراه نیروی انتظامی شهرستان پس از کسب نیابت از مقام قضایی شهرستان در عملیاتی مشترک انجام می شود سه نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی می شوند.
وی با بیان اینکه حفاران در انجام این حفاری به اجناس ارزشمندی دست نیافتند ، نقش مردم محلی را در اطلاع رسانی حضور حفاران غیر مجاز بسیار حائز اهمیت دانست و بر فرهنگ سازی نسبت به حفظ میراث تاریخی این سرزمین تاکید کرد.

 اردیبهشت ماه امسال نیز  سنگ ۵۰ تنی جان یک حفار غیر مجاز را گرفت و یک نفر دیگر را از ناحیه دو دست مجروح و راهی بیمارستان پورسینا رشت کرد.
در جریان اتفاق یادشده، یک گروه چهارنفره از حفاران غیرمجاز، شامل یک نفر بومی و سه فرد غیر بومی در عمارلو رودبار در کنار یک سنگ ۵۰ تنی اقدام به حفر غیر مجاز بمنظور  کشف اشیاء باستانی کرده بودند که بر اثر لغزش سنگ  یک نفر زیر سنگ  ماند و جان باخت.
 شهرستان رضوانشهر در غرب گیلان  بین سواحل دریای خزر و رشته کوه‌های تالش قرار دارد و از دو بخش جلگه‌ای و کوهستانی تشکیل شده‌است. این شهرستان از شمال به دریای خزر و شهرستان طوالش، از غرب به شهرستان خلخال، از جنوب به شهرستان‌های صومعه سرا و ماسال و از شرق با شهرستان بندر انزلی همجوار است. 

 

عکس تزیینی است