رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان:

بودجه گیلان در سال آینده ۴۷ درصد رشد خواهد کرد


۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۱۱:۳۰ | کد خبر: ۱۰۱۵۵ چاپ
بودجه گیلان در سال آینده ۴۷ درصد رشد خواهد کرد

کلانشهر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، از رشد ۴۷ درصدی در اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و هزینه ای در بودجه ۱۴۰۰ استان گیلان خبر داد و گفت: ۱۷ درصد رشد در بودجه عمرانی و ۵۷ درصد رشد در بودجه هزینه ای داریم.

کیوان محمدی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه دولت هر سال موظف است که در آذرماه لایحه بودجه را به مجلس ارائه دهد، اظهار کرد: در مهرماه هر سال از سوی رئیس جمهور بخشنامه ای به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می شود تا در تهیه لایحه بودجه بر مبنای مصالح و اولویت‌های سازمانی و دستگاه خودشان برنامه ها را ارائه دهند.

وی با اشاره به برگزاری شورای برنامه ریزی و توسعه استان با محوریت جمع بندی دیدگاه‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی درخصوص مسائل عمده استان، افزود: در ابتدای سال ۱۳۹۹ بودجه استان ۹۰۵ میلیارد تومان بوده که این رقم در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۱۲۷۰ میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان از رشد ۴۷ درصدی در اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و هزینه ای در بودجه ۱۴۰۰ استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ بودجه عمرانی استان معادل  ۳۷۲ میلیارد تومان و بودجه هزینه ای استان معادل ۵۳۳ میلیارد تومان بود.

محمدی ادامه داد: بودجه عمرانی استان در سال ۱۴۰۰ با ۱۷ درصد افزایش به ۴۳۶ میلیارد تومان و  بودجه هزینه‌ای استان با ۵۷ درصد رشد به ۸۳۷ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه ابلاغ بودجه ای که در ابتدای سال صورت می گیرد به مرور تا پایان سال تخصیص پیدا می‌کند، گفت: معمولا در ابتدای سال با کسری بودجه مواجه هستیم که هم اکنون به سمتی می‌رویم که انشاالله کسری ها را تا پایان سال جبران کنیم.

نظر شما:

security code