نارضایتی مردم از کیفیت نان در رشت


۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۱۰:۵۰ | کد خبر: ۱۰۱۸۰ چاپ
نارضایتی مردم از کیفیت نان در رشت

کلانشهر: معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان گفت: مردم از کیفیت نان اغلب نانوایی‌های رشت رضایت ندارند.

مهدی نقدی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: طی بازرسی‌های انجام شده اخیر از نانوایی‌های رشت تعدادی از واحدهای نانوایی به دلایل مختلف از جمله عدم درج قیمت، کم‌فروشی و... شناسایی شده و تذکر گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه اغلب نانوایی‌های گیلان بربری پخت می‌کنند، افزود: تخلفات در همه نانوایی‌ها از جمله نانوایی بربری، لواشی، سنگک، تافتون و... دیده می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان خاطرنشان کرد: از جمله دلایلی که نانواها برای نان‌های بی‌کیفیت خود عنوان می‌کنند، افزایش هزینه تمام شده تولید نان است.

افزایش قیمت اجاره مغازه غصه مضاعف نانواهایی‌ها

وی افزود: سوبسید فقط به آرد تعلق می‌گیرد، این در حالیست که قیمت خمیرمایه، بیمه کارگر و ... بالا رفته است و متاسفانه برخی از واحدهای نانوایی ها اجاره‌ای هستند و افزایش اجاره مغازه‌ها نیز بر قیمت تمام شده نان برای صاحبان نانوایی افزوده است.

نقدی ادامه داد: اگرچه چند ماه پیش بر قیمت نان افزوده شد، اما هنوز بسیاری از واحدهای نانوایی قیمت نان را با هزینه‌هایی که برای تولید آن انجام می‌شود، را قابل مقایسه نمی‌دانند و برایشان تولید نان صرفه اقتصادی چندانی ندارد و به همین دلیل برای ارتقای کیفیت نان بی‌انگیزه هستند.

کاهش استفاده از افزودنی‌های غیرمجاز

وی تصریح کرد: ما بر موادهایی که در پخت نان نیز استفاده می‌شود، نظارت کامل داریم و خوشبختانه تخلفات افزودنی‌های غیرمجاز بسیار کاهش یافته است و می توان گفت که در حد یک درصد است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان با بیان اینکه برخی از نانواها کیفیت پایین آرد را دلیل کیفیت پایین نان عنوان می‌کنند، گفت: نانوا باید آشپز خوبی باشد و علیرغم مشکلاتی که وجود دارد می‌تواند نان بهتری تحویل مردم دهد زیرا نان قوت اصلی مردم است و سهل انگاری در پخت آن نارضایتی جمعیت زیادی را به همراه دارد.

دعوای خونین در صف نانوایی به دلیل رعایت نکردن نوبت
معلم سابق گوشِ پسر جوان را با دندان کَند

نظر شما:

security code