رسولی از وضعیت نامناسب و در خطر تخریب هتل فردوسی خبر داد / طرح هایی برای استفاده از چند زمین بلااستفاده در سطح شهر رشت مطرح شد

کلانشهر _ گروه سیاسی: احمد رمضانپور نرگسی امروز در یکصد و هفتاد و دومین جلسه گفت: روزهایی است که باید برای بهبود فضای سبز برنامه ریزی دقیق داشته باشیم.
وی افزود: اراده قوی برای بازگشایی برخی از خیابان های رشت وجود دارد.
رمضانپور ادامه داد: نهال کاری کنار خیابان باعث رونق درختکاری در شهر می شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر سرانه فضای سبز رشت نسبت به حتی شهرهای کویری کشور کمتر است.
رییس شورا گفت: از اراضی کنار رودخانه و دیگر مناطق برای خودکفایی تولید نهال در رشت باید بهره ببریم. شهرداری های دیگر رشت در این خصوص از رشت الگوبرداری خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه برای خرید بنای تاریخی دانشسرا اقداماتی در حال انجام است و شهرداری عزمش را جزم کند.
لازم است دستگاه های مربوطه به بافت میراثی توجه بیشتری داشته باشند تا شاهد ریزش چنین بناهای ارزشمندی نباشیم.
در ادامه این جلسه رضا رسولی عضو شورای شهر رشت گفت: رشتوندان همواره حساسیت و توجه اگاهانه نسبت به اتفاقاتی که در رشت می افتد، دارند.
وی ادامه داد: متاسفانه هتل فردوسی رشت که محل جلسات اولین دوره شورای اسلامی شهر رشت بود، با رای دیوان از ساختمان های ثبت شده حذف شده و قرار است گویا به ساختمان 2 یا 5 طبقه تبدیل شود و این جای تاسف دارد.
رسولی تصریح کرد: اندک لکه های تاریخی در رشت باقی مانده است و حفاظت از آنها کمک می کند بقایایی برای آیندگان از قدمت رشت باقی بماند.
وی تصریح کرد: ما متولیان خوبی برای بناهای تاریخی شهرمان نبودیم و چون نگاه اقتصادی نداریم خوب از آن ها بهره نمی بریم.
رسولی ادامه داد: تسهیل مسیری که مردم بتوانند این ساختمان را به ساختمان پویا تبدیل شود، ضروری است.
بهراد ذاکری عضو شورای شهر رشت در ادامه جلسه با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد در حساسیتی که در حفاظت از بناهای تاریخی دارند،گفت: حفاظت از این منابع ارزشمند از تقاضا های مردم با فرهنگ رشت است.
وی افزود: یکسری از ساختمان ها از آن شهرداری است که باید برای حفظ آنها جدیت به خرج داد.
ذاکری ادامه داد: واگذاری ساختمان های تاریخی به بخش خصوصی بلا اشکال است و حتی می تواند منافع اقتصادی را برای رشت به همراه داشته باشد.
وی فشار افکار عمومی را ستود و افزود: وظیفه همه ما حفاظت از میراث رشت است و در این جلسه به جای محکوم کردن یکدیگر بهتر است هرکس کار خود را درست انجام دهد.
در ادامه جلسه فرهام زاهد نایب رئیس شورای رشت با اشاره به اینکه آرزوی ختم به خیری برای عمر باقی مانده شورا دارم، گفت: بیشترین تاکید ما سرمایه گذاری است و باید از سرمایه گذاران واقعی حمایت کرد.
وی افزود: در بسیاری موارد فقط حرف می زنیم و اگر عمل می کردیم امروز رشت اوضاع بهتری داشت.
زاهد تصریح کرد: کمک به حفظ بناهای تاریخی مشکلی ندارد و باید ساختمان هایی که در ید شهرداری رشت و تاریخی هستند، وضعیت مناسبتری داشته باشند.
امیرحسین علوی عضو شورا گفت: دانشسرای رشت که از ابتدا با هدف آموزش ساخته شد و بعد به تصرف روس ها درآمده است لازم است احیا و حفظ شود.
وی افزود: دانشسرای رشت یک مکان فرهنگی و مهم است. برای مرمت این بناها و جلوگیری از آسیب های بیشتر ناشی از برف و باران باید اقداماتی انجام شود که البته شدنی است.
علوی خاطرنشان کرد: مذاکراتی با مالک این مکان انجام شده و با سازمان میراث هم جلسه گذاشتیم.
وی گفت: طرح مرمت خانه میرزا خلیل رفیع تمام شده و این خبری خوش برای رشت است.
در ادامه جلسه در مورد قطعات زمین های نامناسب جهت اخذ مصوبه برای اجرای قانون ماده 110بررسی شد.
این قطعات شامل زمین فرهنگیان در بلوار شهدای گمنام، زمین الکتریک واقع در کمربندی شهید بهشتی، زمین رمضانی در بلوار آیت الله رودباری و زمین میربخش در خیابان سردار جنگل هستند. زمین الکتریک هم اکنون محل تجمع معتادان است و مردم از وضعیت این مکان در رنج هستند.

نظر شما:

security code