۱۵۰ واحد صنفی در گیلان پلمپ شدند


۱۳۹۹/۰۸/۲۹ - ۱۱:۵۳ | کد خبر: ۱۰۱۹۳ چاپ
۱۵۰ واحد صنفی در گیلان پلمپ شدند

کلانشهر: سرهنگ سید مهدی نجفی پور روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پلیس آخرین حلقه برای اجرای مصوبات ستاد کرونا و پوشش امنیتی و انتظامی این طرح است، افزود: تیم های مشترک از جمله بهداشت، فرمانداری،   اصناف و صنعت و معدن، تعزیرات و اماکن نیروی انتظامی در بازرسی ها حضور دارند که در ابتدا تذکرهای شفاهی و اخطاریه های کتبی و در وهله بعد با تشکیل پرونده و درخواستی که توسط دستگاههای نظارتی به پلیس ارائه می شود واحدهای متخلف پلمب می شوند.

وی با اشاره به اینکه مشاغل در چهار گروه تعریف شده اند، افزود: گروه اول که مایحتاج و نیازهای ضروری مردم به آنها وابسته است همچون داروخانه ها، سوپر مارکت ها  و میادین میوه جزو این گروه قرار گرفته اند و می توانند به فعالیت عادی شان  ادامه دهند و بقیه صنوف در سه گروه دیگر هستند.

وی با بیان اینکه مشاغل غیر ضروری بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از بیستم آبان ماه به مدت یکماه باید از ساعت ۱۸ تعطیل شوند، تصریح کرد: در همین راستا از زمان اجرای این طرح تا کنون بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ مورد تذکر داده شده و نزدیک به ۸۰۰ مورد تعهد گرفتیم و ۵۷۰ مورد نیز اخطار پلمپ داده شده است.

سرهنگ نجفی پور افزود: همچنین حدود ۱۵۰ واحد در رشت که به تذکرها و اخطارها توجه نکرده اند، پلمپ شده اند.

 رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گیلان خاطر نشان کرد: بدلیل اینکه پلیس همکاری اصناف و ادامه کسب برای گذران زندگی شان  را به پلمب آنها  ترجیح می دهد، درصورتی که واحد صنفی پلمب شده متعهد شود که به اجرای مصوبات قانونی ستاد مقابله با کرونا پایبند خواهد بود، در اسرع وقت اجازه از سر گیری فعالیت به آنها داده می شود.

به گزارش ایرنا، مشاغل گروه دوم شامل پاساژها و مراکز خرید و مال‌های فروش غیرمواد غذایی، تمرین و انجام مسابقه‌های ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، قنادی یا شیرینی فروشی، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فرش و موکت فروشی، اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی، آتلیه و عکاسی، مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی می‌شوند.

مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی می‌شوند.

گروه چهارم نیز شامل برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چای خانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی هستند.

حدود ۱۱۰ هزار واحد صنفی در گیلان فعالیت می کنند که ۴۰ هزار واحد آن در رشت مستقر هستند.

براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به غیر از گروه‌ اول فعالیت تمام مشاغل  از بیستم آبان به مدت یک ماه از ساعت ۱۸  ممنوع است.

نظر شما:

security code