نیاز شدید بیمارستان های گیلان به همه گروه های خونی

کلانشهر: بابک پاکدل خوش اخلاق، مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: با توجه به کاهش ذخایر خونی مراکز درمانی و بیمارستانی استان نیاز شدید به گروه های خونی دارند و نیکوکاران می توانند با اهدای خون  خود به کمک بیماران نیازمند بشتابند.

او  با اشاره به اینکه به علت زمان کوتاه نگهداری خون و پلاکت نیازمند به روز کردن بانک خون در هر ۵ یا ۷ روز هستیم، افزود: گیلان به اهدای پلاکت با تمام گروه‌های خونی مثبت شامل A، B، AB و O مثبت نیاز مبرم دارد.

مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: در همه مراکز انتقال خون نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود، دریافت خون گیری و پخش فرآورده‌های خونی همچون گذشته در شرایط کاملا استریل انجام می‌شود و مردم در این باره نگرانی نداشته باشند.

پاکدل افزود: از افراد دارای علائم سرماخوردگی همانند عطسه، سرفه و تب درخواست می‌شود حداقل یک ماه پس از بهبودی کامل به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

او  با تاکید بر اینکه سازمان انتقال خون هیچگاه کمیت را فدای کیفیت نمی‌کند و معاینه و مشاوره پزشکی از مهمترین ارکان این سازمان است، گفت: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی روزانه و همیشگی است.

مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه بیماران تالاسمی ماهانه به ۳ بار خون تازه نیاز دارند، افزود: آمار زیاد جراحی و تصادفات، مصرف خون را در مراکز درمانی و بیمارستانی افزایش داده است.

 بابک پاکدل خوش اخلاق تصریح کرد: اهداکنندگان خون برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اهدای خون می‌توانند در ساعات اداری با شماره تلفن ۳۳۳۳۲۶۷۰ - ۰۱۳ و در  روز نیز با شماره ۳۳۳۲۶۰۰۶- ۰۱۳ تماس بگیرند و برای نوبت دهی اینترنتی اهدای خون نیز به آدرس www.nobatdehi.ibto.ir مراجعه کنند.

نظر شما:

security code