دیدار آیت الله فلاحتی و مدیران دیوان محاسبات گیلان؛

نظارت جدی در حوزه اقتصادی/عملکرد ۱۴۶ دستگاه اجرایی گیلان رصد شد


۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۱۱:۲۲ | کد خبر: ۱۰۲ چاپ
نظارت جدی در حوزه اقتصادی/عملکرد ۱۴۶ دستگاه اجرایی گیلان رصد شد

در دیدار آیت الله فلاحتی و مدیران دیوان محاسبات گیلان بر لزوم نظارت‌های جدی در حوزه اقتصادی تأکید شد و مسئولان از رصد عملکرد ۱۴۶ دستگاه‌ اجرایی در استان گیلان خبر دادند.

به گزارش کلانشهر و به نقل از مهر، آیت الله رسول فلاحتی ظهر سه شنبه در دیدار با مدیرکل و معاونین دیوان محاسبات گیلان در دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان نظارت بیشتر در تمامی حوزه ها را مهمترین هدف از تشکیل دیوان محاسبات بعداز پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد.

آیت الله فلاحتی نظارت و توجه ویژه بر حوزه اقتصادی را یکی دیگر از ماموریت‌های این سازمان عنوان کرد و افزود: به رغم اینکه یکی از اولویت‌ها رصد و نظارت بر مسائل مالی مسئولان نظام است ولی متاسفانه در این زمینه کم‌کاری‌ها دیده می شود.

وی بابیان اینکه متاسفانه با مغفول ماندن این حوزه شاهد مطرح شدن فسادهای مالی در دو سال اخیر بوده‌ایم، گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل بروز چنین فسادهایی در جامعه اسلامی عدم اجرای صحیح قانون در زمینه افرادی است که فساد مالی دارند.

امام جمعه رشت با تأکید بر لزوم برخورد قاطع و یکسان با همه مفسدان اقتصادی در کشور، بیان کرد: برخورد قاطع دستگاه قضا با این افراد سبب امیدواری مردم و کاهش دردهای ناشی از مشکلات اقتصادی می شود.

وی نظارت و حضور مستمر در موضوعات زمین خواری، دریاخواری، کوه خواری، جنگل خواری، دستگاه‌های دولتی، بخش خصوصی و حتی نهادهای انقلابی را از مأموریت‌های دیگر دیوان محاسبات برشمرد و از مسئولان این سازمان در استان خواست تا نظارت جدی تری در این حوزه انجام شود.

آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به شرایط جغرافیایی استان گیلان، افزود: با توجه به آب و هوای مساعد بسیاری از افراد بعد از بازنشستگی علاقه بسیاری به زندگی در این استان دارند که به همین دلیل فروش اراضی کشاورزی و تغییرکاربری زمین بسیار مشاهده شده و شاهد بروز آسیب‌های مختلف در حوزه فرهنگی و اجتماعی ناشی از حضور این افراد در این استان هستیم که باید در این زمینه نظارت‌ها دقیق‌تر و جدی باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان وجود نظارت مستمر را یکی از عوامل مهم در کاهش تخلفات برشمرد و ادامه داد: اگر مسئولان بدانند مورد رصد و نظارت قرار دارند میزان تخلفات کاسته می شود.

۱۲ میلیارد تومان تخلفات دستگاه های گیلان به خزانه واریز شد

مدیرکل دیوان محاسبات گیلان نیز در این دیدار به برخی تخلفات صورت گرفته با توجه به شرایط اقتصادی کشور اشاره و اظهارکرد: برخورد با تخلف و اصلاح فرآیند سیستم همزمان با هم از ماموریت های دیوان محاسبات است.

احمد پری‌پور با اشاره به نظارت‌های صورت گرفته از سوی دیوان محاسبات استان گیلان، گفت: دیوان محاسبات این استان بر فعالیت ۱۴۶ دستگاه اجرایی اعم از ادارت کل، استانداری، شهرداری ها و نظارت داشته است.

وی افزود: در ۶ ماه نخست سال جاری ۱۲ میلیارد تومان ناشی از پیگیری های دیوان محاسبات گیلان به خزانه واریز شده ضمن اینکه حدود ۲۹۶ میلیارد تومان گزارش تخلف در قالب ۲۵ پرونده به دادسرا ارسال شده است.

نظر شما:

security code