شهرداری در حد اختیارات خود با تعطیلی اصناف از تجمع دست فروشان در پیاده راه شهرداری جلوگیری می کند

کلانشهر _ گروه سیاسی: احمد رمضانپور نرگسی ربیس شورای شهر رشت در حاشیه جلسه علنی شورای شهر در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار کلانشهر از اطلاع رسانی های شفاف و به روز از این رسانه تشکر کرد و گفت: با توجه به قرمز بودن شهر رشت همه تلاش ما این است تا رنگ کرونایی شهرمان تغییر کند و همکاری رسانه و مردم در تحقق این اهداف بسیار موثر است.
وی افزود: بنا بر دستورات ستاد کرونایی کشور در رشت نیز همانند سایر شهرهای قرمز کشور اغلب اصناف تعطیل شده اند و خوشبختانه مردم همکاری خوبی در این خصوص دارند.
رمضانپور ادامه داد: شهرداری رشت در حد وظایف خود پیگیر است تا با تعطیلی اصناف از حضور دستفروشان در شهر به خصوص در پیاده راه فرهنگی رشت جلوگیری شود.
وی تصریح کرد: از مردم نیز انتظار داریم از تردد های غیرضروری و پرسه زنی در پیاده راه فرهنگی رشت پرهیز کند تا رشته های بافته شده برای تحقق اهداف اعمال محدویت های کنونی پنبه نشود.
ریس شورای شهر رشت در خصوص غسال خانه ها و دفن اموات مبتلا به کرونا تصریح کرد: خدمات در این خصوص همچنان ادامه دارد و خبر خوش این است که تعداد مرگ و میر کرونایی ها در رشت اصلا روند صعودی ندارد.
وی به خستگی کادر درمان در بیمارستان های رشت اشاره کرد و گفت: تک تک مردم باید وظیفه خود بدانند تا برای برداشتن بار سنگین از این قشر زحمتکش رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند تا به زودی خبر خوش تغییر رنگ کرونایی شهرمان را شاهد باشیم.
در جلسه امروز شورای شهر رشت موضوعات دیگری نیز مثل پیشرفت فیزیکی انجام کار بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی در تجهیز خانه های سلامت به عنوان پایگاه مقابله با کرونا برای صدور مشارکت شهرداری در مطرح شد. این طرح در قالب سه پروژه در انجام است.
در ادامه در مورد لایحه 110 و زمین روبروی ساختمان آریا که به دلیل فرسودگی تخریب شده است و محل تجمع زباله و معتادین شده است بحث و بررسی صورت گرفت.
علیرغم اخطاریه ها در زمان مقر نسبت به دیوارسازی اقدام صورت نگرفته است.
بر این اساس شهرداری منطقه در نظر دارد نسبت به احداث دیوارگذاری اقدام و هزینه های را طبق قانون از مالک اخذ می شود.
لازم به ذکر است قسمتی از این ملک متعلق به بنیاد مستضعفان و جانبازان است.
در ادامه در خصوص بند 3 دایر بر پرداخت سرانه سه میلیون ریال به هر نفر از ماموران مدنظر راهور و ناجا بحث شد که مورد اعتراض فرمانداری رشت است و علوی در این خصوص از فرمانداری انتقاد کرد و گفت: نباید در اجرای مصوبات شورا به صورت سلیقه ای از سوی فرمانداری انتقادات صورت بگیرد.

نظر شما:

security code