رییس انجمن مرغداران گیلان: احتمالا در آینده نزدیک قیمت مرغ کاهش یابد

کلانشهر: گیلان رییس اتحادیه مرغداران گیلان گفت: مقرر شده است، نهاده مورد نیاز مرغداران با قیمت مصوب در اختیار مرغداران قرار گیرد و به این ترتیب در آینده نزدیک شاهد کاهش قیمت مرغ در استان خواهیم بود.

فرهاد گیاهی در گفت و گو با ایسنا گفت: گرانی و کمبود نهاده‌ها موجب شد که مرغ با قیمت بالا به دست مصرف‌کننده برسد.

وی با اشاره به کاهش جوجه‌ریزی در شهریور و مهرماه سال‌جاری به دلیل افزایش قیمت نهاده‌ها، افزود: در این ماه‌ها جوجه‌ریزی از ۱۲۰ میلیون قطعه به ۱۰۴ میلیون قطعه کاهش یافت.

گیاهی ادامه ‌داد: در آینده نزدیک شاهد کاهش قیمت مرغ در استان خواهیم بود، زیرا مقرر شده است، نهاده مورد نیاز مرغداران با قیمت مصوب و به اندازه کافی در اختیار مرغداران قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای نجات مرغداران از خرید نهاده‌ها با قیمت بازار مصوب شده است تا حداقل ۷۰ تا ۸۰ درصد نهاده ها مورد نیاز مرغداران با نرخ دولتی تامین شود.

رییس اتحادیه مرغداران گیلان اظهار کرد: در تولید مرغ مشکلی وجود ندارد و متوسط نیاز کشور ماهیانه ۱۱۰ تا ۱۲۰ تن است نوسانات در روند تولید نیست و مشکل فقط گرانی نهاده‌ها بود که در حال رفع آن هستیم.

گیاهی یادآور شد: افزایش قیمت تمام شده تولید مرغ در گیلان و خروج از استان و رفتن به بازار استان‌های همجوار که قیمت مرغ بالاتر از استان ما بود، موجب شده بود که شاهد کمبود مرغ در گیلان باشیم.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۷۰۰ نفر در گیلان در بخش تولید مرغ فعالیت دارند، گفت: در حال حاضر مرغدارانی هستند که کمتر از ظرفیت تولید کار می‌کنند امیدواریم با تامین نهاده موردنیازشان شاهد افزایش تولید در مرغداری‌ها باشیم.

اشتراک گذاری:
برچسب‎ها : مرغ قیمت مرغ

نظر شما:

security code