فرشاد عاشور پناهنده شد؟

شهاب سنگ در آنتن شبکه ایران اینترنشنال


۱۳۹۷/۱۱/۲۵ - ۰۰:۰۰ | کد خبر: ۱۰۳۰ چاپ
شهاب سنگ در آنتن شبکه ایران اینترنشنال

اختصاصی کلانشهر - شهرت فرشاد عاشور در شبکه های اجتماعی از اسفندماه سال گذشته استارت خورد، زمانی که دست چین کردن آجیل شب عید توسط مسافران تهرانی که به گیلان می آیند را سوژه خنده قرار داد. کم کم گیلانی ها و اندکی بعد ایرانیان در شبکه های اجتماعی با اجراهای طنز ویدیویی که قالبا در یک خودرو اجرا می‌شد او را شناختند.

او فارسی سخن می گوید و جهت مثلا شیرین کردن ماجرا از لهجه گیلکی و بعضی عبارات گیلکی استفاده می‌کند. این‌که صحیح است به بیننده و شنونده القا کنیم که کاربرد زبان گیلکی فقط در تفریح و طنز است یا نه در این مطلب نمی‌گنجد اما او این استفاده ابزاری را مانند علی میری کمدین فیلم های قبل از انقلاب انجام می‌دهد.
عاشور، بازی با کلمات را بلد است و مسائل اجتماعی را با زبانی طنز و گاهی هجو بیان می‌کند که تا ویدیوهای یک دقیقه ای او را با استرس کنار خانواده تماشا کنیم. بعضی از مطالبی که وی در کلیپ های خود سوژه می‌کند نیز منبع موثقی نداشته و با بزرگنمایی سعی میکند مخاطب را جذب کند،کاری که تقریبا در آن موفق بوده است.
کمتر از چندماه از اینفلوئنسر شدن عاشور گذشت که تا چندی پیش در شهر رشت موفق به دریافت مجوز اجرای استندآپ کمدی شد و چندین اجرای تقریبا پرمخاطب به همراه چند کمدین رشتی داشت. پس از این اجراهای مجوز دار شاید کمتر کسی فکر میکرد که عاشور سر از لندن و شبکه ایران اینترنشنال درآورد وقاعدتا با توجه به ماهیت این شبکه حدس زدن اینکه وی در انگلیس پناهنده شده است کار سختی نیست.
هم اینک او اولین ویدیوی رسمی با کانال ایران اینترنشنال منتشر کرد تا شایعاتی که این چند وقت در مورد پناهندگی وی بود را صحت ببخشد. کانال تلویزیونی که به گفته گاردین با پول شاهزاده های سعودی اراده می‌شود.
مهاجرت هنرمندان و فعالان رسانه ای ایران به خارج از کشور غالبا عاقبت خوشی ندارد و به مروز زمان به علت دور بودن از فضای سیاسی، اجنماعی کشور و وابستگی مالی آن‌ها برای اداره زندگی به کشورهای ثالث با سلیقه غالب جامعه بیگانه می‌شود.
با توجه به اینکه او آزادانه در ایران به اجرای طنزهای سیاسی می پرداخت و موفق به گرفتن مجوز و تبلیغات شهری شده بود دوست نداشتیم او را در شبکه های بیگانه جهت انجام کارهای سفارشی ببینیم. بیان دغدغه های اجتماعی و سیاسی اگر سفارسی باشد دیگر از جنس مردم نیست.
آقای عاشور، شهاب سنگ از این به بعد از آسمان کدام کشور وارد زمین می‌شود؟ لندن؟ ریاض یا ...؟

اشتراک گذاری:

نظرات شما:

عباس شهمرادی 5 فروردین 1401 ساعت 12:01

اصلا بدرد نمیخوره تو عمرم بدترین کمدین که دیدم همین اقاست با مسخره کردن مردم وکشورش واهل بیت میخواد خودش را نششان بده بویی از انسانیت نبرده

نظر دهید - پسندیدم 4

رسول رجب دوست 27 تیر 1400 ساعت 05:04

اینکه بریم توی یه کشور دیگه وبخوایم بر علیه کشور خودمون حرف بزنیم که هنر نیست. خیلی ها هستن تو همین کشورن و برنامه می سازن و در حدّ خودشون اعتراض و انتقاد هم می کنن. فرشاد عاشور مطمئن باشه اگه همینجا می موند و کارشو می کرد؛ مسئولین کشور انقده مشغولیت های دیگه داشتن که اصلاً برنامه هاشو نمی دیدن چه برسه اینکه بخوان باهاش برخورد کنن.

نظر دهید - پسندیدم 4

رجب گل 10 بهمن 1399 ساعت 10:11

عاشور بی نظیره. کمدینی که منتقد اجتماعی هم هست. بنابراین کارش با جوک تعریف کردن متفاوته.

نظر دهید - پسندیدم 14

alireza_j_2016 29 اسفند 1398 ساعت 12:12

ایشون در ترکیه هستن و با خوردن پول مردم در ترکیه به اسم مهاجرت میخوان سعی کنن در انگلیس هستن و این تجربه شخصیه بنده هستش

نظر دهید - پسندیدم 3

مردم 26 بهمن 1397 ساعت 11:11

واقعا براش متاسفم ، دقیقا نکته درستی رو گفتید از سبک میری استفاده میکرد برای طنز، چندین بار در این مورد بهش اعتراض کردم زیر کامنت ها ، همون بهتر فراموش بشه

نظر دهید - پسندیدم 10

نظر شما:

security code