زاهد: شورا ۲۰ میلیون تومان از هزینه های درمان رضا نظری را می پردازد / ذاکری: عملیات نجات عمارت دانشسرا از تخریب باید هرچه سریعتر انجام شود

کلانشهر _ گروه سیاسی: فرهام زاهد نایب رییس شورای شهر رشت در ‌صد و هفتاد و چهارمین جلسه امروز شورای شهر رشت با بیان اینکه رمضانپور نرگسی به دلیل بیماری نتوانست امروز در صحن شورا حضور یابد، گفت: بیماری وی کرونا نیست و آرزوی سلامتی برای همه بیماران داریم.
وی در ادامه با اشاره به یازدهم آذر مصادف با سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی اشاره گفت: آنچنان که باید در شان میرزا حق را ادا نکرده ایم و این مرد بزرگ مایه فخر و مباهات مردمان رشت و گیلان است.
زاهد خاطر نشان کرد: امیدواریم به زودی کنگره ملی در شان میرزا کوچک جنگلی برگزار شود.
نایب رییس شورای شهر رشت در ادامه از راه‌اندازی نخستین دبیرخانه رشت‌پژوهی خبرداد و گفت: این موضوع در دستور شورا است و اساسنامه این دبیرخانه در قالب یک پیش‌نویس تهیه شده است و پس از جمع‌بندی نهایی این مهم اطلاع رسانی خواهد شد.
وی در ادامه به مخالفت فرمانداری رشت با اهدای یک واحد مسکونی به پاکبانی که پول پیدا شده یک میلیارد تومانی را به صاحبش برگرداند، اشاره کرد و افزود: ما همواره شعار می دهیم که پاکبانان شریف و زحتمکتش هستند و این پاکبان علیرغم نیاز مالی بودن هیچ چشم داشتی پول را به صاحبش برگرداند و ما هنوز نتوانسته‌ایم این واحد مسکونی را به وی اهدا کنیم.
زاهد تصریح کرد: متأسفانه ماه‌ها است که این مصوبه با مخالفت فرمانداری رشت مواجه شده است و امیدوارم در جلسه ای که با فرماندار رشت خواهیم داشت به نتایج مطلوبی برسیم.
وی در ادامه به بیماری رضا نظری هنرمند محبوب گیلانی اشاره کرد و گفت: به دلیل هزینه های بالای درمان این هنرمند، شورا تصمیم گرفته است 20 میلیون تومان به وی کمک مالی کند و این امر مورد موافقت اعضای شورای شهر قرار گرفت.
در ادامه این جلسه بهراد ذاکری به تسریع در تعیین تکلیف ساختمان دانشسرا رشت تاکید کرد و گفت: انتظار داریم موضوع خرید و تعیین تکلیف ساختمان دانشسرای رشت هرچه سریعتر انجام شود.
وی افزود: این بنا ممکن است تخریب شود و انجام کارهای آن باید با جدیت و سرعت انجام شود و این یک خواسته عمومی شهروندان رشت است و حساسیت‌های زیادی به آن دارند.
عضو شورای شهر رشت در ادامه به وجود مدیران دو شغله در شهرداری رشت انتقاد کرد و گفت: شاهد فعالیت یک نفر در دو جایگاه سازمان سرمایه‌گذاری و شهرداری منطقه چهار رشت هستیم که رویه‌ی پسندیده‌ای نیست.
وی ادامه داد: هیچگاه در عزل و نصب‌ها دخالت نداشته‌ام و امیدوارم دیگر اعضا نیز بر شهردار برای پست‌های مدیریتی در شهرداری رشت فشار نیاورند. با پرهیز از هرگونه فشار به شهردار پست ها بر اساس شایستگی‌ها و تخصص تقسیم‌بندی خواهند شد.

 

* عکس آرشیوی است