وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران در تولید ماسک، ونتیلاتور و دستگاه اکسیژن ساز به خودکفایی کامل رسیده و آماده صدور مجوز صادرات این سه محصول، هستیم.

دستگاه اکسیژن ساز، ونتیلاتور ایرانی و ماسک؛ آماده صادرات

کلانشهر: به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری صدا و سیما، آقای علیرضا رزم حسینی در حاشیه جلسه کمیته تدارکات و پشتیبانی ستاد ملی مبارزه با کرونا که با حضور آقای عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: در چهار حوزه‌ای که تامین آن بر عهده وزارت صنعت بود خوشبختانه با مازاد تولید بیش از نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روبرو هستیم.

وی اضافه کرد: در تولید ماسک هم اکنون مازاد تولید داریم و تعدادی از تولید کنندگان درخواست صادرات داشته اند.

وزیر صمت در خصوص ساخت ونتیلاتور نیز گفت: هم اکنون دو کارخانه بزرگ کشور این محصول را برای رفع نیاز‌های وزارت بهداشت تولید می‌کنند که این دو کارخانه هم با توجه به مازاد تولید، متقاضی صادرات هستند.

وی افزود: در خصوص ساخت دستگاه اکسیژن ساز نیز هم اکنون نیاز‌های وزارت بهداشت در حال تامین از تولیدات داخلی است و در چهارمین محصولی که تامین آن بر عهده وزارت صمت بود یعنی تامین اکسیژن بیمارستان‌ها نیز، هم اکنون شرکت‌های بزرگ فولادی کشور نظیر فولاد مبارکه اصفهان، کرمان و یزد و همچنین در برخی شهرستان‌های دیگر اکسیژن مورد نیاز بیمارستان‌ها را به صورت رایگان به آن‌ها تحویل می‌دهند.

وی در خصوص صدور مجوز صادرات فراورده‌های صنعتی مبارزه با کرونا نیز گفت: قرار شد بر اساس نیاز سنجی و پس از اعلام نیاز‌های داخلی وزارت بهداشت، مازاد تولید این کارخانجات مجوز صادرات دریافت کنند.