اخاذی از زن اهل لنگرود به بازداشت مرد جوان ختم شد

کلانشهر: در پی شکایت دختر جوان لنگرودی مبنی بر اینکه فردی با ترفند دوستی در اینستاگرام اقدام به سوء‌استفاده از کارت بانکی او کرده است، پرونده به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

شرق نوشت: شاکی در اظهارات خود بیان کرد: مدتی پیش با پسری در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام آشنا شدم و آن پسر که می‌گفت از من خوشش آمده و علاقه‌مند شده است، با خواستگاری و وعده ازدواج اعتماد من را جلب کرد. من که گمان می‌کردم به‌زودی با این پسر ازدواج خواهم کرد، هیچ تردیدی درباره نیت او نداشتم و به همین دلیل وقتی بعد از مدتی دوستی از من خواست کارت بانکی‌ام را برای انجام کاری به او بدهم، نه‌تنها مخالفت نکردم؛ بلکه رمز کارت را نیز در اختیارش گذاشتم. بعد از آن نیز مشکلی وجود نداشت تا اینکه به‌تدریج به این نتیجه رسیدم که آن پسر گزینه مناسبی برای ازدواج نیست و با هم اختلاف نظر داریم.

او افزود: از سویی خانواده‌ام نیز با این وصلت مخالفت کردند. من هم در نهایت موضوع را به آن پسر گفتم تا رابطه‌مان را پایان‌یافته تلقی کند. از همان زمان بود که پیامک‌های بانک برایم ارسال شد و فهمیدم پسر جوان حسابم را خالی کرده است.

کارشناسان پلیس فتا بعد از شنیدن حرف‌های این دختر با انجام اقدامات فنی و مهندسی موفق شدند متهم 23ساله را در لنگرود شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به اداره پلیس احضار کنند.

متهم پس از حضور در پلیس فتا وقتی ادله و مستندات را علیه خودش دید، لب به اعتراف گشود و به جرمش اقرار کرد. او گفت بعد از اینکه موضوع ازدواج با شاکی منتفی شد، تصمیم گرفت از کارت بانکی او سوء‌استفاده کند.

این پرونده به همراه متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد. سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر جانشین پلیس فتای استان گیلان در این رابطه هشدار داد: همان‌طور که در فضای حقیقی به افراد ناشناس اعتماد نمی‌کنیم، در فضای مجازی نیز نباید به هرکسی اعتماد کرد و نباید به هیچ عنوان اطلاعات شخصی و بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار دهیم.