استاندار گیلان عنوان کرد:

انتصاب 14 مدیر بانو در گیلان/ اجرای سازوکار نظارت مردم بر دولت


۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۱۰:۱۶ | کد خبر: ۱۰۴۹ چاپ
انتصاب 14 مدیر بانو در گیلان/ اجرای سازوکار نظارت مردم بر دولت

استاندار گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر 14 مدیر بانو در گیلان داریم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این عرصه موفق بوده ایم و بانوان عملکرد خوبی داشته اند. 

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، مصطفی سالاری در شورای اداری استان گیلان، بحث خانواده را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: در حوزه بانوان و خانواده کار بسیار داریم لذا در راستای استفاده از ظرفیت بانوان در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و اشتغالزایی بخشنامه افزایش سهم مدیریتی بانوان را به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ کردیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 14 مدیر بانو در گیلان داریم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این عرصه موفق بوده ایم و بانوان عملکرد خوبی داشته اند لذا از دستگاه هایی که هنوز اقدام به تحقق سهم 30 درصدی ترکیب مدیریتی نکرده اند، خواستار تسریع هستیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه جزو 10 استان اول در آسیب طلاق هستیم، گفت: باید آسیب هایی که متوجه خانواده است را با همکاری خود بانوان حل و فصل کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به سابقه دیرینه بانوان گیلانی در مشارکت اقتصادی، عنوان کرد: امروز باید پا به پای تحولات اجتماعی زمینه نقش آفرینی بانوان را فراهم کنیم. بانوان گیلانی در امر کشاورزی نقش جدی داشتند و لذا با توجه به مکانیزه شدن کشاورزی، آمار اشتغال در این حوزه کاهش پیدا کرده است، اما گیلان ظرفیت خوبی در گردشگزی و خدمات دارد.

سالاری با بیان اینکه آماده اجرای طرح های ملی مرتبط با زنان و خانواده در گیلان هستیم، یادآور شد: خوشبختانه مطالعات معاونت امور بانوان و خانواده استانی بوده و یک نسخه واحد برای حل مشکلات استان ها پیچیده نشده است.

وی با بیان اینکه از هفته آینده گام نخست ساز و کار نظارت مردم بر دولت اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: بخشنامه تشریفات زدایی از سفرهای شهرستانی مدیران و حضور یکروزه مسئولان در شهرستان ها و رسیدگی به مشکلات اصناف و اقشار ابلاغ شده و باید رصدهای بعدی و پیگیری مد نظر قرار گیرد.

منوچهر جمالی، نماینده شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی زاهدان، خاطرنشان کرد: ملت ایران در یوم الله 22 بهمن با حضور پررنگ خود پاسخ دشمنان را در عمل دادند و به رهبر انقلاب لبیک گفتند.

وی با بیان اینکه سابقه مشارکت های اقتصادی بانوان گیلانی نسبت به سایر استان ها بیشتر است، یادآور شد: با توجه به شرایط استان بانوان در مزارع و باغات پا به پای مردان فعالیت می کردند، اما امروز استان ما بیشترین بیکاری را دارد و بسیاری از آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد و طلاق از بیکاری نشات می گیرد.

جمالی نیمی از جامعه را متشکل از بانوان دانست و متذکر شد: بانوان باید سهم بیشتری در مدیریت کشور داشته باشند تا بتوانیم از توانمندی های بانوان استفاده کنیم.

 

 در پایان این نشست از زحمات علی اصغر جمشیدنژاد قدردانی به عمل آمد و ارسلان زارع به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان معارفه شد.

نظر شما:

security code