روستای بسک جوکندان در تالش قابلیت پوشش دهی اینترنت ندارد دانشجویان و دانش آموزان این روستا مجبورند هر روز مسافت طولانی از روستا تا دامنه کوه را در این سرما و باران طی کنند تا بتوانند در کلاس‌های مجازی شرکت کنند.

دانشجویان و دانش آموزان بسک تالش برای رسیدن به اینترنت باید کوهنوردی کنند!

کلانشهر: به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، متاسفانه روستای بسک جوکندان در تالش قابلیت پوشش دهی اینترنت را ندارد دانشجویان و دانش آموزان این روستا مجبور هستند هر روز مسافت طولانی از روستا تا دامنه کوه را در این سرما و باران طی کنند تا بتوانند در کلاس‌های مجازی شرکت کنند.

 

مصطفی امیریان، مسئول سازندگی قرارگاه جهادی بسیج دانشجویی غرب گیلان، در گفتگو با خبرنگار ما در این باره گفت: دانشجویان و دانش آموزان ساکن روستای بسک جوکندان در بالاترین نقطه کوه آلاچیقی را ساخته اند تا از کلاس‌های مجازی و درسشون عقب نیفتند. متاسفانه این آلاچیق هیچ گونه امکاناتی ندارد. 

یکی از دانشجویان ساکن در این روستا خاطرنشان کرد: تقریبا ۱۵ دانش آموز و دانشجو از این روستا تقریبا هر روز این مسافت طولانی و پر خطر را طی می‌کنند تا خود را به الاچیق ۴ متری برسانند به خاطر ظرفیت کم آلاچیق مجبور هستند نوبتی به داخل الاچیق بروند.

وی افزود: با توجه وضعیت کرونا در کشور تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ ها دانش آموزان و دانشجویان روستای بسک جوکندان فقط از طریق آموزش مجازی می توانند ادامه تحصیل بدهند که متاسفانه بعضی از آنها به خاطرنداشتن گوشی حتی نمی‌توانند در کلاس‌های مجازی شرکت کنند و همچنین در بهتری حالت اگر برق قطع نباشد فقط باید از طریق تلویزیون آموزش ببینند.

 

این دانشجو در خاتمه بیان کرد: این دانشجویان و دانش آموزان هیچ چاره‌ای جز این ندارند، چون این آلاچیق تنها مکانی است که پوشش اینترنت را فراهم می‌کند. تنها خواسته ما از مسئولین مربوطه تقویت اینترنت این منطقه است.