منصور کبگانیان دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور و قائم مقام ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع خبرنگاران و در حاشیه جلسه صد و چهل ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: متقاضیان تحصیل در دوره کاردانی در مواردی با مشکلاتی رو به رو شده بودند به عنوان مثال چند دانشگاه مثل آزاد و فنی و حرفه‌ای برای افرادی که در فنی و حرفه‌ای تحصیل کرده بودند و می‌خواستند در کاردانی پیوسته شرکت کنند شرط شرکت در کنکور را گذاشته بودند و بر این اساس تصویب کردیم که پذیرش این دانشجویان فقط بر اساس سوابق تحصیلی انجام شود.

کنکور دوره کاردانی حذف شد / تبلیغات موسسات کنکوری ممنوع می شود

 

کلانشهر: دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور از ممنوع شدن تبلیغات موسسات کنکوری بدون مجور و پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی پیوسته به عنوان مصوبات سوم و چهارم ساماندهی کنکور خبر داد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، منصور کبگانیان دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور و قائم مقام ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع خبرنگاران و در حاشیه جلسه صد و چهل ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره حذف کنکور برای سال ۱۴۰۰ نیست و داوطلبان کنکوری هیچ نگرانی نداشته باشند.

 

او ادامه داد: وظیفه ماست که به موضوع ساماندهی کنکور وارد شویم چرا که ما نگران وضعیت نسل آینده کشور هستیم و زمان اجرایی شدن تغییر شیوه پذیرش در کنکور را در موعد مقرر اعلام خواهیم کرد.

 

قائم مقام ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: بحث کنکور چندین دهه در کشور ما مطرح بوده و علاوه بر مضرات فوایدی هم داشته است و برای اصلاح آن باید صبر کافی داشته باشیم.

 

کبگانیان افزود: برای اجرای این مصوبات با تمام دستگاه‌های مربوطه مثل وزارت‌خانه‌های مرتبط، مجلس شورای اسلامی و دفتر مقام معظم رهبری هماهنگی شده است.

 

او بیان کرد: محوریت کار ساماندهی کنکور با شورای عالی انقلاب فرهنگی است. امروز دو مصوبه جدید برای ساماندهی کنکور بررسی و تصویب شد؛ دو سیاست قبلی جدا شدن سنجش از پذیرش و تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی بود و سیاست شماره سه کنکور پذیرش دانشجویان در دوره‌های کاردانی پیوسته صرفا از طریق سوابق تحصیلی انجام خواهد شد.

 

کبگانیان گفت: متقاضیان تحصیل در دوره کاردانی در مواردی با مشکلاتی رو به رو شده بودند به عنوان مثال چند دانشگاه مثل آزاد و فنی و حرفه‌ای برای افرادی که در فنی و حرفه‌ای تحصیل کرده بودند و می‌خواستند در کاردانی پیوسته شرکت کنند شرط شرکت در کنکور را گذاشته بودند و بر این اساس تصویب کردیم که پذیرش این دانشجویان فقط بر اساس سوابق تحصیلی انجام شود.

 

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور اظهار کرد: یکی از چالش‌های اصلی تبلیغات بی حد و حصر موسسات کنکوری در رسانه‌هاست و امروز مصوب شد که جلوی تبلیغات موسسات کنکوری بدون مجوز گرفته شود.

 

کبگانیان افزود: در این جلسه موضوع دیگر مورد بحث اخبار علمی کشور بود که سخت‌ترین خبر شهادت محسن فخری زاده بود و در یکی از بند‌های مصوبه امروز اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستار صیانت از دانشمندان علمی کشور شدند. دشمنان ما متوجه شدند که برای عقب نگه داشتن کشور یکی از اقدامات مهم حمله به دانشمندان و مسئولان کشور است. شهید فخری زاده از مدیران موفق کشور بود و وظیفه ماست که برای اجرای مصوبات شورا در سند نقشه جامع علمی کشور و سند همکاری‌های علمی بین المللی باید به این موضوع پرداخته شود.

 

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: مصوبه دیگر ابلاغ بخشنامه جهش تولید است که رئیس جمهور آن را ابلاغ کرد و برای جهش تولید بند‌هایی را درباره علم فناوری کشور داشتیم. طرح جهش تولید دانش بنیان در کمیسیون آموزش مجلس مطرح است و در این طرح ملاحظاتی مطرح و مقرر شد این ملاحظات اعمال و سیاست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مصوبه مورد نظر قرار بگیرد.

 

او گفت: مصوبه دیگر مربوط به جذب معلمان بود که خوشبختانه در ستاد نقشه جامع علمی کشور آماده شد و نیاز به مصوبه شورای عالی داشت و در صحن شورای عالی تصویب و ابلاغ شد.

 

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: ما تعصب داریم که در آموزش و پرورش و تربیت فرزندان دقت کافی توسط افراد دوره دیده و متخصص انجام شود. بحث دیگر ایجاد یک ماده واحده برای تشکیل مجموعه و سازمانی برای تعلیم و تربیت کودکان در مهد کودک هاست که موضوع در کمیسیون‌ها نهایی شده است و موضوع در صحن شورا هم نهایی خواهد شد. مهد کودک‌ها چندین سال محل منازعه بودند و دستگاه‌های اجرایی مختلف در آن ورود پیدا می‌کردند در صورتی که یکی از حساس‌ترین بخش‌هایی که تربیت از آن شروع می‌شود مهد کودک‌ها هستند.

نظر شما:

security code