درخواست رییس شورای شهر رشت از مجلس و کنایه به روحانی:

این بودجه مساله دار را تصویب نکنید / یک باره نیایید و نگویید من هم جمعه باخبر شدم


۱۳۹۹/۰۹/۱۹ - ۱۹:۰۵ | کد خبر: ۱۰۵۶۴ چاپ
این بودجه مساله دار را تصویب نکنید / یک باره نیایید و نگویید من هم جمعه باخبر شدم

کلانشهر _ گروه سیاسی: رمضانپور نرگسی رییس شورای شهر رشت امروز در یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای شهر رشت، به درگذشت آیت الله یزدی اشاره کرد و گفت: خاطرات شیرینی از قبل از انقلاب ایشان دارم.


ربیس شورای شهر رشت در ادامه روز دانشجو را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: دانشگاه مرجع مورد اعتماد مردم و جوانان بوده و هست.
رمضانپور تصریح کرد: پزشکان به من توصیه کرده‌اند نباید استرس داشته باشم اما این کار از من بر نمی‌آید چون ما باید با مردم صادق باشیم.
وی با اشاره به اینکه از من خواسته‌اند در شورا در مورد مساله شهر رشت صحبت کنم و از صحبت های کشوری پرهیز کنم، افزود: اما بودجه مساله ای است که نمی‌توان در مورد آن صحبت نکرد، چون بودجه آبروی کشور است.


وی از نمایندگان خواست با توجه به شرایط کشور، بودجه ای را که اساس و پایه درست ندارد تصویب نکنند. بودجه ای برای و آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است، اصلا کافی و شایسته نیست.
وی تاکید کرد: باید با مردم صادقانه صحبت شود و مردم هم حتما کمک و همکاری خواهند داشت. یکباره نیایید و نگویید که من هم تا جمعه بی خبر بودم.


رمضانپور گفت: متاسفانه هیچ چیز در جای خودش نیست و افراد متخصص در جای حساس قرار نگرفته‌اند.
وی ادامه داد: اختیارات از شورای شهرها گرفته شده است و فقط شوراها بر کارهای شهرداری نظارت می‌کنند. چرا نباید حرف بزنم ما همه برای این نظام زحمت کشیده‌ایم و تحقق اهداف آن از اولویت های کاری ما است اما متاسفانه حمایتی نمی‌بینیم.


رییس شورای شهر رشت گفت: به یکباره اگر نمی‌خواهند از شوراها حمایت کنند آن را تعطیل کنند. در ادامه امیر حسین علوی عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه گفت: شورای پنجم شهر رشت ایده های خوبی داشت اما اینکه چقدر از آن‌ها کار شد لازم است بررسی های دقیق صورت بگیرد.
وی افزود: کارهایی هم هست که استارت آن در دوره چهارم زده شده بود، از جمله ایجاد دفتر سرمایه گذاری و راه اندازی سازمان سرمایه گذاری که همچنان در شهرداری رشت فعال است.


علوی تصریح کرد: می توان امیدوار بود تا 4 سال آینده برنامه های خوبی در رشت اجرایی شود.
وی ادامه داد: ممیزی املاک و دارایی ها در بازه زمانی 12 ماهه رشت اجرا خواهد شد تا از ظن ها پیرامون مسئله‌ی فساد جلوگیری شود.
علوی گفت: دو شهردار قبلی به دلیل غیربومی بودن مورد انتقاد بودند و خوشبختانه آقای احمدی بومی هستند و کسوت فرمانداری رشت و معاونت استانداری گیلان را هم تجربه کرده اند.


وی از شهردار خواست در مبارزه با فساد بدون اغماض برخورد کنند تا وصله های ناجور به کسی نچسبد. علوی گفت: شهردار  در برابر فشارها از سوی افراد مختلف و حتی سیستم های متخلف قاطع باشد و به عهد خود با اعضای شورا وفادار باشد. شورا در ماههای پایانی به گونه ای عمل کند که خاطرات بد کمی از ذهن مردم پاک شود.


در ادامه فاطمه شیرزاد عضو شورای شهر رشت نیز گفت: مردم رشت برای اجرای قرنطینه همکاری خوبی داشتند. وی افزود: شهردار رشت ارتباطات خوبی با دستگاه های دولتی دارد و شایسته است که مطالبات شورا را پیگیری کنند و نتایج را اطلاع دهند.
شیرزاد به فرسوده بودن ناوگان شهرداری رشت اشاره کرد و خاطرنشان کرد: باید برای بحران امادگی لازم در این خصوص فراهم شود. وی تصریح کرد: آبگرفتگی در زمان بارش شدید باران مردم را رنج می‌دهد و باید اقدامات شایسته ای در این خصوص صورت بگیرد.
شیرزاد از کاهش اختیارات شورا در کشور انتقاد کرد و گفت: تضعیف شورا تضعیف مردم است و در این خصوص باید بیانه دسته جمعی نوشته شود.


ذاکری عضو شورای شهر رشت نیز در ادامه این جلسه گفت: شورا همواره وظایف سایر دستگاه ها را در زمان بحران به دوش می کشد.
وی افزود: لازم است قبل از بحران تذکرات لازم به دستگاههای مربوطه داده شود.
ذاکری تصریح کرد: خوشبختانه خرید دانشسرای رشت مصوب شده است و امیدوارم اجرایی شود. شنیده هایی به ما رسیده که عده ای در انجام این کار سنگ اندازی می کنند. اگر دست از این کار نکشند و تشدید سنگ اندازی ها را شاهد باشیم اسامی افراد مداخله گر را فاش خواهم کرد.